Gårdagens I-landsproblem 090415 /Jon

Egentligen är jag lite för trött för att skriva, blev inringd till jobbet vid klockan 8 och kom hem vid 19 snåret. Men det hände en grej igår som jag inte kan se igenom fingrarna med.

Jag hade sju enkronor i min plånbok när jag drullade iväg till jobbet igår, enbart därför att en mazarin i godisautomaten kostar just sju kronor. Jobbtiderna har vart lite frustrerande på sistone och jag tänkte unna mig en liten godsak. Seg som en mashmallow klev jag in i fikarummet sent på eftermiddagen, langade i enkronorna och tryckte på knappen märkt med en 4. Preciiiis när jag tryckte såg jag till min fasa att längst fram i raden med mazariner låg en biskvi. Ett lömskt bakverk iklädd en snarlik förpackning. Jag kände hur ett avgrundsvrål steg inom mig men jag bet ihop och gnydde bara lite uppgivet. När jag öppnade luckan och tog min (j'vla) BISKVI kunde jag knapt förstå hur detta kunde hända. Vilken sjuk människa ligger bakom detta? Finns det en inneboende ondska hos vissa individer som gör att dessa helt utan samvetskval kan förstöra en halv dag bara sådär.
Eller borde jag bara ha kollat lite mer nogrant, det kanske inte är en slump att sånt alltid händer just mig...

sova då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0