Tråååkigt!...

...dåligt! skräp! Jag vet, har man en blogg ska man ju förståss uppdatera den. Men jag är en "free spirit", en konstnärssjäl... faller det mig in så skriver jag en rad, känner jag inte för det så leker jag med Kian, spelar xbox360 eller städar istället. Och det är ju faktiskt mest Carolinas blogg och ansvar.

Har jobbat en hel del på sistone, det är designmässa i stockholm och av den anledningen bråda dagar på Färg&Form. Men jag har absolut inget emot att pytsa in några extra timmar för firmans bästa. Jag stortrivs fortfarande och är väldigt tacksam över att ha blivit uppryckt ur bemanningsträsket.

Carolina har kommit igång ordentligt med Mary Kay så nu är det smycken och smink (hudvårdsprodukter) för hela slanten, Det kanske är därför hon negligerar sin blogg. När vi (jag) ändå talar (skriver) om att negligera saker: Jag hörde talas om en site där man kan adoptera "utrotningshotade" svenska ord och därmed förbinda sig att använda ordet X antal gånger om dagen. Undrar om slant finns med på listan och om det är ledigt. Det har en sån underbar gammeldags klang. Gott så!

När jag kom hem idag drog Carolina på hudvårdsklass så jag och Kian, som är förkyld btw, gick till återvinningsstationen och återvann lite. Kian ansåg det vara förstklassig underhållning när pappa krossade barnmatsburkar i glasbanken. Vi hade lite flaskor att panta och jag blev 25 kronor rikare, eller nja 12 kronor iaf. Väl i kassan fick jag syn på äkta gränna polkagrisar, sweet! den sköna lite gammeldagsa (gammeldagsa?, det är ju inte rätt, men vad heter det då? tänk, tänk, tänk...tyst hjärna det får duga) vart var jag nu då? jo, den sköna gammeldagsa klangen i ordet polkagris var för svår att motstå, så jag köpte en. Stenen i skon i den här historien var att det bara fanns två smaker att välja på: lakrits och salt lakrits. Jag chansade på lakrits. Det var nog ingen slump att dom blivit kvar till sist, den smakade som jag mistänker att en hårig armhåla luktar efter en kvav fuktig dag i regnskogen. Behöver jag skriva att jag åt upp den ändå.

Grattis! Du har blivit uppdaterad!

/Djungel-Jon

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tur att du skriver lite jon så jag får nått att läsa :)

/ Caroline

2009-08-26 @ 22:45:39
Postat av: sara

Haha. vi tänker lika i dag alltså=P Markus åkte precis i väg och hyrde den. så vi ska se den och äta korv med bröd;) haha.

2009-08-29 @ 21:37:33
URL: http://kilstadius.blogg.se/
Postat av: Offside föö faan

Och slanten ska ligga i en portmonnä. Det är oxå ett ord som sannerligen är utrotningshotat. För att inte tala om sannerligen......

2009-08-31 @ 11:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0