seer du stjärnan i det blåååå

Nu har det vart jul igen. Tiden mellan lucia och nyår försvinner lika snabbt som julklappspengarna under mellandagsrean. Har du likt mig knappt hunnit märka av denna barnens högtid? Svara på följande frågor för att säkerställa att julen ens existerat år 2009!

1. När du precis ska öppna paketet från din farmor säger hon:

a) Ingenting
b) Jag tror att det är det här är något ni ungdommar uppskattar
c) Du kommer inte att tycka om det här

2. Du har öppnat paketet och innehållet toppade listan över saker du INTE önskat dig. Du säger:

a) Jävla skit oxå
b) Ingenting (julefrid,julefrid,julefrid)
c) (glatt överraskad min) Precis vad jag behövde, tack farmor

3. Vilket av följande är mest sant?

a) Vi firar julen till minne av Jesu födelse (yeah right)
b) minst 50 % av Sveriges befolkning kommer ihåg vem som var SVTs julvärld
c) Årets julklapp blev en spikmatta

4. Vad var det som var ovanligt just med 2009 års jul?

a) Vi firade julen till minne av Jesu födelse
b) Ingenting
c) Det var en vit jul (åtminstone utomhus)

5. Kalle Anka börjar och samtliga julfirare samlas vid TV:n, hur många sitter kvar efter tjuren ferdinand?

a) Samtliga
b) 50%, av vilka dom flesta har nedsatt rörelseförmåga
c) 3 stycken, varav en redan kört lady och lufsen som monolog

6. Julen gick i måttligehetens tecken, därför har ni/du bara

a) Ingenting stående i hallen
b) 1 IKEA säck med julklappar i hallen
c) 5 IKEA säckar med julklappar i hallen, julmat till två rugbylag i kylen, 5 paradisaskar i vardagsrummet samt 13    jullåtar på hjärnan samtidigt.

7. Du drack den första droppen julalkohol

a) i tid för att klara av hela dagen dvs. vid frukost.
b) i tid för att överleva dvs. vid jullunchen
c) efter kalle anka...när du kände dig som kalle anka.

8. Du har ätit

a) En tallrik risgrynsgröt, två skinkmackor och 3 julmust.
b) 3 tallrikar risgrynsgröt, 5 skinkmackor och 6 julmust.
c) 6 gröttallrikar, 13 skinkmackor, 12 julmust, 39 köttbullar, 2 sillbitar och 5 paradisaskar
d) ingenting

9. Granen är

a) välklädd, ståtlig och luktar som en riktig gran ska
b) iaf äkta
c) av plast och luktar fis (eller var det tomten som la av en smygare)


Flest a: Du hade en drömjul - Den var alltså inte på riktigt
       b: Den kan ha existerat...men troligtvis inte
        c: God jul år 2009
      
Svarat d på fråga 8? size zero eller ätstörning? troligtvis både och

Jag skriver om våran jul en annan dag, förhoppningsvis imorgon eller inte beroende vad man hoppas på.

gonatt /Jon

Kommentarer
Postat av: Sara

hehe ja jag ska försöka iaf=P

Justja du har ju en leg magic. En sån hade jag också vela haft. Men min stepper får duga. Gick på den i en halvtimme i går. det var faktiskt jobbigt=P haha

2010-01-08 @ 10:50:26
URL: http://kilstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0