Crazy is what crazy does

Nu är Carolinas lilla mini PC tillbaka efter en tids frånvaro, och för första gången sen den kom hem befinner den sig på nedervåningen där det var tänkt att den skulle hålla till. Därför passar jag på att skriva ett litet inlägg, bloggen blir lite tom eftersom Carolina har fullt upp med sina smycken (besatt kanske).


Efter en hektisk vecka i Borlänge med Peace and love där Volbeats spelning var överlägset bäst har den här veckan vart betydligt lugnare. Även om Carolina drog upp ett högt tempo i början av veckan. Det sista hon gjorde innan vi åkte till Borlänge var att dammsuga, vi han inte vara hemma 24 timmar innan dammsugaren var framme igen. Ett trasigt kex på köksgolvet och en smula i hallen - en given anledning att dammsuga hela huset. Två dagar senare var det dags igen - crazy is what crazy does.


Men annars har det varit lugnt, det är ju för varmt för att göra något. Men igår gick jag en hård match mot en 3x3 meters paviljong, piece of cake? Det är större än man tror, plus att den var från jysk - företaget med en fetisch för att stycka upp saker i betydligt fler delar än nödvändigt. I sista ronden åkte tältet upp, samma natt kom ovädret och blåste ner skiten...den som blev förvånad räcker upp en hand.


Samma natt hämtade jag min lilla sambo som "bara" skulle ta nåt glas vin och sitta på uteservering. Hon åkte runt 16.30, ringde efter sprit vid 20, ringde efter hämtning strax efter tolv. "Dom andra mådde dåligt men jag mår bra, jag söp dom under bordet, onödigt att gå ut när dom inte klarade av....bla,bla,bla." lät det i bilen på väg hem. Väl hemma dröjde det en halvtimme innan hon ropade på Ulrik i en hink...den som blev förvånad räcker upp en hand.


...Jag har inte räckt upp handen på några dagar.


Ikväll kommer pappa Johan, vi ska ladda för ÖSK-AIK imorrn. Gött mos!


/ Jon


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha det där sista kände jag inte igen mig i ...fniss:)

2009-07-04 @ 15:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0