My kind of day!

Idag stod karma som segrare efter många om och men. Proffice spiralen har vart på nedåtgående och jag har med skräckblandad  ångest set hur DHL i mosås sakta men säkert bytt skepnad från arbetsplats till slavläger. Jag har sett hur synen på människovärde och medmänsklighet grummlats i jakten på pengar. Man skulle kunna tro att ledningen gör sitt bästa för att få människor att vantrivas men det är bara girigheten som gjort att ingen längre vill jobba där.

Hur kan då detta vara glada nyheter undrar vän av ordning? Självklart är den goda nyheten att jag om två veckor slipper befatta mig med sumphålet mer. Idag signade jag kontraktet som gör mig till medarbetare på Färg & form från och med den 3:e augusti. Nytt jobb! Bättre arbetstider! Trevligare medarbetare! Skön atmosfär! Javisst! Uppskattning? Mindre stress? Troligtvis! Och så förståss en liten lönehöjning på det sen! Jo man tackar!

Jag kände hur en sten föll från bröstet, ångesten som jag burit på alldeles för länge försvann och jag kände hur luften jag andades kändes friskare.

Nu leker livet och därför vill jag ta tillfället i akt att rangordna mina absoluta favoriter bland kulglassorter! Imorgon ska jag ta en 1/4/9:a ELLER en1/4/8:a

10.  Daim - riktigt god...om man är sugen.
9. Melon - sommrig men utan det lilla extra
8. Blåbär - en outsider som man slår till på alldeles för sällan
7. Ägglikör - old school!
6. Pistage - bör finnas med i var tredje våffla
5. Lakris - är för våfflan vad lime är för drinken, funkar till allt.
4. Citron - sommarfavoriten
3. Citron/lakris - Det är citron OCH lakris, genial idé som borde kunna utmynna i ett nobellpris.
2. Rom/russin - Seriously hardcore style!
1. Pecannöt/kola - Nä, ingen överaskning där inte, En våffla utan pecannöt är en ofullkomlig våffla, en våffla MED pecannöt är sann perfektion.

Har jag rätt eller har jag RÄTT?

Ett gott råd när sommarsolen steker och glassuget stegras, låt inte den tryckande värmen grummla ditt sinne när du står längst fram: Frestas icke av mascarpone, tiramisu eller stracciatella - låtom dig ledas i god smak med en old school våffla.

Zlatan går till Barcelona? Tråkigt. Dels för att det blir fiasko han har inte det som krävs, han är inte av Barcelona-material.
Dels för att det är jobbigt när alla plötsligt är Barca fan. Man bör inte kalla sig Barca fan när man hejjar på dom enbart för att zlatan (eller henke) får nöta bänk där. Har man inte hållt på Barca sedan man såg dom spela första gången så är man INTE ett fan. Man älskar Barca för att deras fotboll är konst och har så varit under decennier. Försvinn tillbaka till era egna lag låssasfans!

Är det normalt att tänka på julsånger mitt i sommaren?
Nu tändas tusen juleljus...jag älskar julen!

Hejdå! / Jon

Kommentarer
Postat av: Carolina

Grattis igen till jobbet älskling!..Du är bäst! ;)



Hmm..citron/lakrits? det har jag aldrig sett/smakat, låter spännande :P



Det är ju kul att Zlatan får spela i Barca, då håller iaf jag mer på dem ;P

Men jag är ju inte ett riktigt fan av nåt annat lag än ÖSK..haha, så är det :P



Nu ska jag också fundera över det där med glassen, undra vad jag ska ta imorn då...



...hmmm...

2009-07-18 @ 01:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0