Slut på det roliga

Första dagen efter semestern och mitt glada humör är undanstoppat långt in i garderoben, enda gången jag plockar fram det är när jag tänker på alla semesterfirare: Ha det kul i regnet!
När det var dags för lunch var jag helt färdig, jag orkade inte ens ta en tupplur, hoppas jag kommer in i det snart...annars blir det en tung period fram till jul. Funderade på hur långt det är kvar...länge, länge. Jag älskar julen!...Är det normalt att längta till julafton året runt?

Efter en hel dags jobb inser jag nu ännu mer att jag inte är skapt för att knega mig igenom dagar, veckor, månader och år. Spel! Jag vet att jag har kraften i mig, det gäller bara att kontrollera den. Det är en svår balansgång att skilja rätt från fel, säker mark från sank, 1 från X...men jag är skapt för nåt större än slavarbete.

När jag kom hem från jobbet vara jag rejält sliten men när jag såg att Kian var på bushumör blev jag piggare. Vi badade och busade. Innan välingen var han rejält uppe i varv, han flaxade, morrade (!) och tillslut brottade 11 kg vild unge ner sin pappa och dregglade honnom i örat. Tur att mamma Carolina kunde rädda mig.

Igår var det omstart i Allsvenskan. Jag, Carro, Sandra och Daddy Johan som kommit på besök från Live longtime town stod på västrat stå och hoppades. Tyvärr blev det bara en pinne för svart-vitt. Men jag kan plocka fram smilet från garderoben när jag tänker på 1500 gnagare på borta sektionen: Hoppas ni är förkylda efter att ha stått i regnet ERA JÄVLAR!

/ Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0