Torsdag 090730 "Hejsan hoppsan!"

Igår fick inte Jon nåt jobb....eller ja, han gjorde väl kanske en liten fuling :P
Men vi var iaf duktiga och grejjade i trädgården medans Kian sov middag. Sedan åkte vi iväg och storhandlade. När vi kom hem fixade jag mat, Tacogratäng med sallad och tacochips...mmmm gött blev de :)



Efter maten for vi iväg till Kumla där Jon och Johan skulle kolla på nån film. Linda, jag och Kian tog en sväng till Marieberg där vi gick runt och sedan tog en fika...allt för att bebisen i Lindas mage skulle vilja komma ut. När vi kom hem till dem igen drack hon Hallonbladste som jag hade tagit med mig hemifrån (hade kvar sen min grav.) Men ingenting hände och hon tyckte det kändes som att bebis skulle bli kvar i magen för alltid..hehe :P
Kian kröp för första gången igår, det kom som en chock när jag såg att han kröp framåt. Det han kröp efter och var så angelägen att få tag i var en tom coca cola flaska..haha, o jag som har prövat med allt möjligt! Men ingenting var tydligen så intressant som en tom flaska ;D
Duktig kille är han iaf som lärde sig att krypa till slut :)
Vi åkte hem från Kumla vid typ 22 tiden.



Imorse vaknade Kian kl.05:30 och gallskrek, han håller på o få tänder :/
Han kunde inte somna om så jag tog med han in till våran säng (Jon sov på övervåningen) och till slut så somnade han. Men tyvärr så öppnade Jon dörren helt till sovrummet och lät den stå öppen när han skulle in o hämta strumpor innan han åkte till jobbet så både jag och Kian blev bländade och vaknade..och Kian kunde såklart inte somna om :P

När jag kollade till mobilen imorse hade jag fått två mess från Linda, dem hade åkt in till förlossningen inatt och fått en liten flicka. GRATTIS!
Det hade gått fort, efter 20min på förlossningen så var hon ute. Linda är nog gjord för o föda barn, helt galet! :)
Promenixen på Marieberg med fika och Hallonbladstet gjorde ju susen med andra ord..hehe..fast jag tror nog att hon hade bestämt sig för o komma inatt iaf :P

Det blev en lång dag idag. Kian sov middag vid 12:30 och han brukar alltid sova 2-3timmar men inte idag inte, han vaknade när jag var mitt uppe i matlagningen vid 13:00. Det blev Torsk med äggsås och potatis idag, det var gött..fast de blev liiite för mkt vitpeppar i såsen dock :P 





Men lilla gubben har inte sovit mer än 30min på hela dagen.

Klockan 16:00 kom både mormor o morfar och farmor o farfar hit för o se när Kian kryper, hehe tror ni att han gjorde det då lr..? :D
Näe..några små fjuttiga steg framåt tog han ju men inte visa han vad han kunde heller..*asg*

Snart ställer sig ju snutten upp när han håller i sig i saker...det dröjer nog inte länge förrens han kan de också :)

Kian somnade redan kl.18 utan välling i magen för att han var så trött. Får hoppas att han kan sova länge nu utan att börja skrika. Får i värsta fall ge han alvedon om han har för ont.

Nu ska jag lägga mig i soffan o glo på tv, kanske läsa lite innan Hun' kommer hem från träningen.

Hoj hoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0