Tisdag 091103 "Inte min dag idag"

Jag har tänkt blogga flera dagar i rad nu, men har inte riktigt hunnit med de :P

Nu har Kians inskolning på dagis börjat, han tycker det är jättekul. Han bryr sig inte ett dugg om mamma så jag tror inte att det kommer bli något problem att ha han där själv sen :)
Idag fick han vara med på fruktstunden och det var nog Kian glad över eftersom han är ett litet matvrak..hehe, han vräkte i sig sin banan innan alla andra ätit klart så då fick han en bit päron och när det var slut försökte han roffa åt sig ett äpple som flickan brevid satt och åt...hahaha!! Han är bra söt o go den där lilla tjockisen ;D

Men får se om vi kommer iväg till dagis imorn. Kian har hostat, nysit och snorat hela dagen idag. Stackarn!! Men det är väl sånt som hör till när man börjar dagis. Så länge det inte är svininfluensan så är ju det bra :P

Idag när jag stog och gjorde mat så kom kian smygandes och började pilla på den där lampan som sitter på spisen (som visar när ugnen är varm) och helt plötsligt börjar det smattra och komma stötar och eldflammor från den där lampan..LIVSFARLIGT! Jag drog bort Kian fort som f-n så att han inte skulle få ström i sig.
Hela spisen dog efter det..heh skitbra tänkte jag som var mitt uppe i matlagningen, potatisen och såsen stog på spisen och laxen skulle in i ugnen. Men när jag hade bytt proppar så fungerade spisen igen. Men sen märkte jag att kylskåpet också hade lagt av, så jag fick packa på Kian overallen och gå ut till proppskåpet som sitter utomhus. Det hade blivit kortslutning så det var bara att byta proppen. Men jag fick minsann kämpa med den där matlagningen.
Lite jobbigt att Kian var så otacksam så att han gjorde urk-ljud och spottade ut maten på en gång bara..heh. Tycker att det är så bra/skönt att han kan äta samma mat som oss nu, men men bättre lycka imorn då kanske!? :)

Nu ska jag kolla klart på plastikkirurgerna och sedan måste jag grejja med smyckena, inte länge kvar till lördag nu :)

Ha det fint!
-bye




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0