And you must be the monopoly man!

154 miljoner svenska pengar! Så mycket var drömvinsten uppe i, en svindlande summa. Drömmare som man är så kunde man förståss inte låta bli att peta in ett par kronor i potten trots att vinstchansen är lika betydande som en fjärt i rymden. Nåja, if you're not in...you can't win. Det blev inga miljoner, inga tusenlappar heller för den delen. Vad blev det då? kanske ni undrar. Det blev ingenting.

I kvällens omgång av monopol i kumlaby blev det däremot storslam, homerun och succé på samma gång. Efter ett nästintil strategiskt fulländat parti satt jag tillslut som ägare till allt av betydelse med massa cash. Om livet vore mer som monopol skulle jag vara svinigt rik, jag vinner ju jämt. Tillfälligheter? kanske det. Hursomhelst hade vi det väldigt trevligt, i synnerhet jag och Johan som fick i oss gin, vodka whiskey och citronfanta. Citronfanta är världens bästa dryck och jag kommer att gråta floder när den försvinner igen. Jag funderar på att investera i en pall strax innan dom slutar säljas.

Några som inte tycktes ha det lika trevligt var hästarna (Marieberg IK) som slarvade bort guldläget att gå upp i div 5. Förlust mot bananer i pyjamas innebär att vi inte längre har saken i egna händer. Man kan tydligen inte lämna dom en sekund utan att det går åt fanders.

Carolina är rolig, hon är rädd för älgar. På grund av alkoholintag var jag oförmögen att framföra bilen hem från Johan och Linda varpå Carolina säger: Jag gillar inte att köra bil i mörkret, jag är rädd att älgarna ska springa ut på vägen.
Hon är alltså inte rädd för att en älg ska hamna framför bilen. Hon är rädd för att dom ondsinta älgarna ska utföra en gemensam självmordsattack på våran bil. Kul när man druckit sprit, kanske inte lika kul imorgon. Jag kan berätta vad jag tycker sen.

Go natt! / jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0