Working five to five

Det är inte så att det har saknats material att skriva om. Tvärtom, det har kryllat av lustiga anekdoter som passat utmärkt i skrift. Nu har jag tyvärr haft fullt upp med att jobba eftersom det är läskigt bråda tider på färg och form. ALLA vill ha en älgljusstake eller en ljuskrona av enrst kirschtenegger-design. Nine to five? Näh...skulle inte räcka. Det får bli five to five så länge. Men det funkar för mig, jag stortrivs med ansvaret och uppskattningen.

Och Kian håller ju mamma Carolina sällskap hemma. Håller låda gör han ju också den lilla rackarungen, enda gången han är tyst är när han försöker (eller lyckas) smyga iväg för att göra bus. Men han är ju så go' så man kan ju inte bli arg på honom.

Trots att man blir lite trött av att jobba hårt och länge så slår det inte min favorit-lokförare Johan. Helgen var tänkt att gå i Xboxens tecken, med uppesittarkväll både fredag och lördag eftersom Halo: ODST(Orbital Drop Shock Trooper) släpptes i veckan. Fredagkvällen flöt på som den skulle för att avslutas tidig lördag runt 03.30. Lördagen slutade med att Mr.Fredriksson, som uttryckt att han har en enorm sömnskuld, tvärdog i soffan klockan halv tio. Med kontrollen i hand, mitt under pågående spel. Jag lämnade honom åt sitt öde och tittade till damerna som hade fotostudie med Carolinas smycken i centrum - inget som intresserade mig en lördagkväll. Plötsligt hör jag skottsalvor från tv-spelet! Hade Johan vaknat? Nej...människan sitter och skjuter i sömnen - käre vän, sov mer under veckorna!

Stort grattis till Mackan som fyllde 25 igår!
-Vart är min inbjudan till kalaset?
-Det blir om fem år, fylla 25, vad är det att fira egentligen. (sann optimist den gode Hermansson)
-Fira och fira! Det är väl åtminstone en bra anledning att drick sprit med sina vänner?

Natti, natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0