Crash the hut!

Idag var det ingen IQ-dag. Jag låg alldels för länge i sängen och blev tvungen att stressa iväg. Jag glömde att ställa ut soptunnorna jag fick inte med mig matlåda och jag hade den riktigt tunga måndagskännslan. Det har vart lugnt på jobbet ett tag, av den anledningen har jag börjat inventera för att ha ett uns chans att bli klar innan vi byter affärssystem...det ser mörkt ut. Inte blev det bättre av att det landade drösvis med arbete på mitt bord idag. Vad göra? -Hakuna matata!

På lunchen blev jag TVUNGEN att äta ute, jobbigt värre. Jag drog till pizza hut för en fet lunchbuffé. För 79 spänn får man lika mycket pizza som en 250 kronors familjepizza...och i buffén ingår DRYCK! (roligt ord)
Då gäller det förståss att man orkar trycka i sig ett par slices, jag fixade 8 stycken exklusive moms (kanter)på en kvart. Det blev lite stressigt efersom jag spenderade 10 minuter på att leta efter mitt kort (som låg i plånboken) (klantarsle).

Jag tänkte stanna lite längre på jobbet eftersom jag har så mycket att göra, men jag ville hem och busa med lilla snutten. Men när jag kom hem var det tomt. Carolina och Kian var på shoppingrunda och hade inte kommit hem så jag skulle vara lite duktig. Plocka ihop lite grann...hum di dum...tömma torktummlaren...hum di dum...fylla tvättmaskinen...hum di dum...sköljmedel och tvättmedel...hum di dum...starta torktummlaren...hum di dum...bädda sängen...hum di dum...vika tvätten. Min hjärna fungerar på ett ungefär som en gammal skolminiräknare. Man slår igång den och så länge man använder den kan den lösa det mesta. När den inte används på ett tag slår den ifrån. På så sätt kan en människa med 135 i IQ torktummla luft istället för att starta en tvättmaskin. Jag har iaf anmält mig till Örebrolaget i mensas stadskamp mot Karlstad, hoppas min segaråtta-hjärna får lite fart där.

Nu sova! / Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0