Det mytomspunna utlandet.

Nu sitter dom där i 10.000-tal. Svenskarna som är fast i utlandet. Utlandet? Vart fan ligger det? Asien? Söder om Tyskland? En ö i söderhavet kanske? Trots att ordet numera accepterat och används på löpsedeln i Aftonbladet så finns det faktiskt inget "utland". Alla nationer har små egna namn typ Island, Namibia, Jamaica osv. så att man med lätthet kan berätta vart man ska åka någonstans eller vart någon/någonting har sitt ursprung. Om man ska envisas med att bunta ihop all landmassa utanför Svea rikes gränser så kan man använda sig av ett annat uttryck: DET HETER UTOMLANDS!!!!

Och medans jag ändå är igång: Rondell, eller som det egentligen heter CIRKULATIONSPLATS - cirkulera FÖR FAN, CIRKULERA!!!

Men nu ska jag inte vara sådan längre, jag gör ju också fel...ibland.
Egentligen har jag inte alls svårt att hålla mig på bra humör utan att hänga upp mig på småsaker. Vi hade en trevlig helg i Borlänge trots att våran lilla skrutt har haft jobbig hosta som hållit familjen vaken lite extra om nätterna. Förutom att äta väldigt mumsig oxfilé hos mor och far så var vi över till Mackan och Sara och hade spelkväll. Trots tappra försök fick Jag och Mackan stryk om och om och om igen, jag försökte skylla över lite av förlusten på Mackan men jag inser att jag är precis lika skyldig till att vi tänker om varandra. (sorry Mackan) En annan del av förlusten kan skyllas på oflyt: tjejerna ska förklara orden frukt och sol medans vi ska förklara gravplundrare och gravlax.
Sist men absolut INTE minst: EL TACO - myten, mästaren, essensen. Jag fick det otvivelaktiga nöjet att sätta tänderna i detta mustiga mästerverk...och...det...var...GOTT!!!

Igår vann ÖSK sin andra raka match i allsvenskan 1-3 mot hemmastarka Gefle, gött mos.

Idag gjorde jag min första träning på fyra veckor och jag känner hur träningsvärken kommer krypande samtidigt som jag sitter här och kollar när Barcelona har det tufft mot Inter. Är detta månne matchen där Barcelona ska förlora mot ett bättre lag för första gången på år och dar, den som lever får se.

Kian busar vidare om dagarna, han är så härlig att det inte går att förklara. Jag skulle kunna sitta och berätta om alla hyss eller om hur mysig han är men det skulle inte räcka, han måste upplevas.

Nu ska jag göra en raid mot köket, det måste finnas nåt kul att äta till matchen.

Hej med er! /Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0