En sån dag.

Dagen jag syftar på är inte idag (söndag), det finns ju liksom inga söndagar som blir så där riktigt klockrena. Såvida man inte är ledig dagen efter förståss, eller om det skule börja regna strössel...det hade vart nåt!
Men lördagen blev en alldeles utmärkt dag tom för att vara lördag.

Högskoleprovet startade 08.30 vid universitetet och jag hade lyckats somna runt 1 tiden, sent? javisst, men inte i jämförelse med det nervösa vridandet i sängen till klockan 4 senast det begav sig för 5 år sedan. Istället för att ligga kvar och grisa så satsade jag på förberedelser. Duscha, äta, läsa tidningen, snygga till mig samt raka in tre fartränder i håret. Allt för att jag skulle känna mig "golden" - Jon Fredborg - lite snyggare, lite smartare, lite bättre!
På plats, väl förberedd och i tid för provstart!
Det började med matte - min akilleshäl och det blytunga sänket på förra provet. Men trots att det tog emot så kändes det resor bättre än sist. Efterföljande delen var läsförståelse, den överlägset tråkigaste delen. Men det som på förra provet känndes som luddig dimma föreföll i förberedelsens glimmrande ljus som överkommligt. Förberedelse! Det är ju det som är grejjen, att jag varit så blind!

Nästa del var en testdel för kommande högskoleprov, resultatet skull inte räknas med och mitt engagemang blev därefter. 1X2 på måfå och 35 minuters sömn över bänken - sweet!

Lunch på pizzahut och gott om tid till nästa provdel, för gott om tid och dagens miss var ett faktum. In på coop för att köpa en energidryck för spurten. Självklart hamnar man i kassan med det halvblinda russinet som ska skaffa medmerakort - FAIL! Tomtarna som försökte köpa ett halvt tvåpack och fick springa och leta på nåt annat - FAIL!

Stressad och pissnödig kom jag precis i tid till engelskadelen. Det som skulle bli min stora uppvisning slutade i ett duktigt magplask av förvirring, frustration och pissnödighet. Förra gången skrev jag fullt på engelskan den här gången blev det min sämsta del. Förberedelse! Det är det som är grejjen..

Ordkunskap och diagram/statistik gick marginellt bättre även om det blev en liten tidsbrist på orden vilket gjorde att jag är osäker på vad jag skrev på tre frågor. Dom tre poängen kommer troligtvis göra skillnaden på 1,8 och 1,9. Skulle det bli 1,8 säger jag fortfarande som Henke Larsson - Jag är helnöjd.

Det sämsta var när dom drygt 1100 deltagarna som skrivit på örebro universitet skulle knö in sig i sina bilar och åka hem 100tals bilar på en liten parkering med en pytte-utfart och trafiken i centrala örebro på lördag eftermiddag ska man inte tala om - Medtrafikanter my ass! Mottrafikanter var ordet, sa Bull.

Väl hemma sparkade jag boll med Kian innan vi kollade på barnprogram och drack välling (jag drack vatten)
Carolina kom hem från jobbet och vi la Kian.

Jag sörplade i mig ett par välförtjänta kaptener med cola och vi sjöng lips, väldigt trevligt.

Barcelona pissade på Real Madrid och jag blev lycklig.

Han även med ett par sena XBOX-timmar innan jag somnade.

Det var en riktigt bra lördag. Nyfikna på vad som hände idag? Det kanske ni får läsa om en annan gång!

gonatt! / Jon

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack=)



Det händer nog inte så mycket i helgen. Jag jobbar lördag. Vad ska ni hitta på då? =)

Kramar

2010-04-15 @ 18:47:12
URL: http://kilstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0