Older! Wiser?

Om man inte e gla' på sin födelseda', ja när ska man annars va' gla'. Jag fyllde 26 år igår. Jag firade med att jobba som ett djur, jobade över två timmar och sedan hämtade jag lilla Kian på dagis. När vi kom hem firade Kian mig med sin nya favoritsyssla: Rulla pappa. Det går till så att pappa lägger sig raklång på golvet och Kian försöker att knuffa pappa så att han ska rulla iväg. Trots att han tar i så han nästan skiter på sig (ibland går han tom över den gränsen) så är pappa för tung. Men pappa låssas och rullar iväg över rummet tills det tar stopp, väl där väntar han tills Kian nästan vågat sig ända fram innan han rullandes jagar Kian som söker skydd tills pappa stannat. Sen börjar vi om igen, och igen....och igen...och en gång till...och så igen...osv.
När Carolina kom hem från jobbet blev det en liten tårta och paket som Kian så gärna hjälpte till att öppna, Carolina stod tom för ett litet sångnummer och Kian fylde i med en blandning av ett hurra och ett tigerryt.
Jag fick bla annat en trisslott med 100 spänn i vinst, 100 SPÄNN! Har fortfarande inte kommit fram till om jag ska köpa mig något fint eller kanske investera dom.

Gratulationerna har inte haglat in, delvis kanske för att jag smugit så gott det går med den stora dagen, det är ju inte längre som när man var barn precis. Men dom pålitliga har iaf gjort sitt och det tackar jag för.

Kalas och sånt har vi sparat till helgen, jag vet inte riktigt när men det lär väl visa sig, tårta måste jag ju äta iaf.

Idag var det en första introduktion till det nya affärsystemet på jobbet, jag har ju nämt att jag ska vara systemansvarig på företaget och detta har gjort mig lite nervös. Som tur vad så spelade systemet mycke väl tillsammans med mina kunskaper som jag inhämtat när jag läste logistik för ett tag sedan. Jag känner mig avslappnad inför uppgiften och tycker att det ska bli väldigt spännande. Förhoppningsvis gör det mig till en ännu mer uppskattad medarbetare (den stundande löneförhandlingen får utvisa) eller i längden en ännu attraktivare resurs på arbetsmarknaden.

Kian sov bara 25 minuter på dagis idag. När han sovit för lite kan han bli ett grinigt monster. Idag blev han en trött men kramgo nallebjörn när vi lekt ett slag. Det blir nog skönt för honnom att få vila från dagis ett tag och chilla lite hemma istället. Han trivs ju på dagis men det kan bli för mycket av det goda.

Efter en väl förunnad XBOX-session är det dags att krypa till kojs. Det är mycket att ta hand om när både jag och Carolina jobbar. Jag får dra det mesta just nu känns det som eftersom Carolina inte orkar med att göra så mycket hemma, men det är fulltförståeligt. Det är inte det lättaste att börja jobba en massa utan mjukstart efter drygt 1,5 år. Hon är jätteduktig som kämpar på trots sin stela nacke och sina onda axlar.

Nu ska jag sova och ladda för påsken.
God natt / Jon


Kommentarer
Postat av: Agneta

Kan ni filma när du och Kian busar och skicka på mailen. Vi har släkten här på söndag så det skulle uppskattas när de inte fått se hjärtegullet live på länge. Kram

2010-04-02 @ 10:57:32
Postat av: sara

Grattis i efterskott från mig och markus=D

2010-04-03 @ 16:48:21
URL: http://kilstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0