Fridfullt uppvaknande

För att vara Carolinas blogg så uppdateras den väldigt sällan av henne, men istället för att gnälla ska jag göra en insats. Jag har lite tid över nu när orginalplanen sprack. Det var ju tänkt att jag skulle klippa äppelträdet och ta en springtur, tyvärr ställde vädret till det och jag får sitta inne istället. Eftersom det är tanken som räknas satte jag i mig en kexchoklad med gott samvete efter en (icke)arbetsam eftermiddag.

Kian och Carolina har gått ihop i en pakt för att förhindra att jag får en god natts sömn. När inte Kian ligger och sparkar på mig har Carolina snarkkonsert. Uppfriskande då med kvällens omväxling. Jag vaknade till lite grann av att Carolina mummlade i sömnen. jag hinner inte förstå vad som händer förns hon plötsligt hugger mig i armen och skriker "TA HAN!!!" Och med ens var jag klarvaken. Då säger hon, fortfarande sovandes -"Ta det lugnt, det är ingen fara." Det hade hon INTE sagt om hon vetat hur nära det var att vi var tvungna att byta sängkläder mitt i natten.

Annars då.
Jag var i Stockholm och byggde mässan i måndags, kom hem klockan halv ett. Det drog ut en hel del på tiden eftersom våran inhyrda stylist fick nya idéer hela tiden. Plötsligt kom hon på att ena väggen skulle målas rosa. Två timmar senare skulle den andra också vara det. Men det blev bra.

Jag har sökt till "minuten", svts nya gameshowsatsning. Vanliga människor som gör utmaningar med saker man hittar i hemmet. Jag blev förståss tvungen att prova på gummibandsskytte på tomburkar, pinsamt om man kommer på TV och bara snärtar sig själv på fingrarna.

Carolina tog hjälp av sin pappa och stylade om (tapetserade) vårat vardagsrum, det blev minst lika bra som montern på mässan.

Kian är numera poppis bland många av barnen i kvarteret, större barn kommer och leker med Kian fast han förstår inte hur bra han har det. Ibland leker han med barnen, ibland kör han sitt eget race. Och han tjatar...grävpuppan, fupball och traktorn!!! heeeeeela tiden! Men det gör inget eftersom han är så rolig.

Det får räcka för idag!

/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0