Nu är det jul igen

Imorse, tekniskt sett igår morse eftersom klockan passerat 24.00 men jag låtsas som om det är den 23:e fortfarande. Nåja, klockan 04.00 hoppade jag ur sängen och i tofflorna för att hämta posten. Jag valde tidpunkten med hänsyn till att vårt kvarter i huvudsak bebos av barnfamiljer. Detta var enbart en personlig protest mot det rådande klimatet och det var viktigt att ingen oskyldig kom till skada...psykiskt. Jag riggade en kamera för insamling av bevismaterial och gav mig iväg. Trots kylan sprintade jag med lätta obehindrade steg till postlådan och tillbaka. Det var förvånansvärt uppfriskande och det verkar ha hjälpt med tanket på att termometern numera håller sig runt -15 jämfört med -24 vid tiden för protesten. Sammanfattningsvis en stor succé förutom att bevisfilmen blev så mörk att det var svårt att urskilja vad det egentligen var frågan om, vad som däremot gick att urskilja var en alldeles för stor bakdel som lyste vitare än snön. Träning som nyårslöfte igen kanske?

Förkylningsläget är som följer: Jon - på bättringsvägen, Kian - dragit på sig lätt hosta, Carolina - läget oförändrat. Vi håller tummarna.

Jag lyckades galant med mina juluppgifter (koka gröt och skala potatis) så nu är jag helt redo för julen. Nu återstår bara för mig att önska alla en God Jul!

/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0