pissenisse och rosa batteridrivet

Klockan halv fyra imorse klev en dyngsur Kian in i vårat sovrum. Han hade klunkat i sig massor med vatten innan läggdags och resultatet blev en överfull blöja. det gick att vrida ur pyjamasen. En snabbdusch med pappa och en flaska mjölk så var allt frid och fröjd och han sov till klockan sju vilket kan ses som sovmorgon i jämförelse med dom senaste veckorna.
Pappa lagade risgrynsgröt och Kian ängnade sig åt sin nya favoritsysselsätning: Hälla vatten mellan saker vid diskbänken. Sedan hjälptes vi åt att tvätta hans sängkläder.
Kin sprang runt i blöja ett tag och till pappas stora glädje sa han till när han behövde kissa. Snabba ryck till pottan och välförtjänt beröm, pappas förhoppningar om en rumsren son växte.
Det han gå tio minuter innan Kian med glad röst informerade pappa om att stod och kissade på golvet.
Han fick tvätta av sig och gå in och väcka mamma som undrade:
-Kian, kissade du på golvet?
-Jaaa, pappa torka!
-Men Kian, så får man väl inte göra?
-Nä...det e INTE bla(bra).

Dagens familjeaktivitet bestod av att Carolina sydde upp gardiner medans jag vek tvätt. Kian kättrade på stegen som Carolina plockat fram och påstod att det var hans tur att använda den så fort Carolina behövde låna den. Tillslut tyckte Kian att det var dags för pappa att släppa tvätten och röra lite på sig:
-Pappas tur!
-Nej, pappa orkar inte Kian.
-Nää, pappa e tjock!
-Va sa du?
-Pappa är för tjock!
Carolina fick ett gott skratt och undrade om pappa verkligen var för tjock för att klättra på stegen. Jaa, svarade Kian bestämt.
Därför sa jag till Carolina att jag skulle gå ut och springa när hon kom hem efter jobbet. 
-Klä på dig, tyckte hon.
Jag funderar på om det var av omtanke, att jag skulle slippa bli förkyld eller om hon är orolig för att jag ska bli någon sorts nudistlöpare med tanke på tidningsprotesten.

Carolina verkar ha lite tråkigt på kvällarna och jag förstår om hon känner sig lite ensam när jag är på sena träningar. Därför åkte jag och köpte henne en liten rosa batteridriven pryl som inte är större än att man kan ta med den i väskan. Så har hon något att göra när jag är borta på kvällarna menar jag. Jag håller på att provköra den nu och jag tror att hon kommer att bli väldigt nöjd med sin...mini-pc.

Jag ser att besökarantalet är tillbaka på mer normala nivåer efter smått otroliga (med mina mått mätt) 24 st besökare. Vad var det för några? Kan någon upplysa mig om vad det var frågan om?

arrivederci tutti!

/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0