Ah! Don't go there!

Idag rivstartade familjen helgen med ett besök på skojlandet. Vi tänkte att Kian skulle få klättra av sig lite, men väl där var han lugnet själv. Åtminstone till en början, men Carolina busade och snart hängde Kian på. Så nu har han åkt rutchkana för ett tag framöver. Trött blev han iaf så nu har han gått och lagt sig.

Igår fick Kian busa med mormor och morfar medans jag och Carolina tog en kväll på stan. Vi började med grillspett på Grekiska kolbaren. Bra mat följdes upp med lite biljard. Det var inte igår och det märktes. Biljardens behållning var när Carolina surnade till lite:
C - Du måste väl inte göra ditt bästa!
J - Det spelar ju ingen roll, vi spelar ju bara för att det är kul?
C -Jaha, jag spelar ju för att vinna iaf!
Det syntes inte eftersom jag skjutit i alla mina bollar medans alla Carolinas låg kvar på bordet, förutom en som jag råkat skjuta i av misstag. Men hon vann en match iaf min älskling.

Sedan gick vi på bio, det var "Farsan" som gällde. Jag hade mina misstankar om att filmen skulle inehålla skrapet från jalla jalla och kopps...och om det ändå vart så väl. Jag har inte sett något så urmjölkat sedan scary movie 5. Tyvärr så kändes det som att resten av salongen klammrat sig fast vid tanken på en helfestlig komedi, så dom skrattade fast det inte var roligt. Eller så gick alla igång på överdriven turk-brytning. Värst var förstås min granne som saknade både humor, respekt och hjärnceller. Hon besatt däremot ett skratt som skulle kunna skära i glas, vilket hon gav utlopp för även när ingen annan skrattade (det hände faktiskt). Summan av kardemumman - Vi gick på farsan, nu är jag för aktiv dödshjälp. AH! DON'T GO THERE!

Men jag kan trösta mig med att OS har invigts. Nu kan jag kolla på kälke, curling, hockey och skidskytte till förbannelse. Ikväll börjar vi räkna in gulden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0