Super bowl XLIV

Massvis med reklam om och om igen, varvat med riktigt hård action. Det är som det ska vara under denna klassiska uppesittarkväll. Colts gör upp med Saints i den överlägset mest spektakulära av idrottsfinaler. Mycket kan sägas om amerikansk fotboll men när det väl är spel så är det förbannat charmigt. Det är taktik och rävspel mixat med fantastiska prestationer och spänning. En grym passning kan vända en match på ett ögonblick, likaså en tappad boll eller en monstertackling.
Halvvägs in ifinalen är det Colts som leder med 10-6, Quarter backen Peyton Mannings passningar är klockrena och jag finner knappt ord för att beskriva hur imponerad jag är av hur man som QB kan prestera under den press man är satt under. Hoppas Colts håller undan.

Kian tog sovmorgon imorse vilket var väldigt skönt, det känns som om jag har hundra timmar att sova igen. Tyvärr går jag back den här helgen eftersom jag är vaken nu.

Kian fick besök av farmor som busade hela förmiddagen och efter sin middagslur fick han traska runt på delar av uteplatsen som jag skottat av. Han var hur nöjd som helst trots att han bajsade så fort han kom utanför dörren. Han lallade runt och luktade skit ett tag innan han fick gå in. Sedan följde han den avslutande skottningen genom fönstret, hur kul som helst tydligen.
Vi försöker vänja av våran busunge med att alltid få som han vill men det är inte det lättaste. Det blir ett himla liv om man inte plockar upp eller följer med honom när han vill dvs. nästan jämt, men jag tror att vi gjort lite framsteg idag.

Nu ska jag glo klart på halvtidsshowen! Sov lugnt vidare ni!

Kommentarer
Postat av: sara

Tack=D

2010-02-10 @ 11:04:37
URL: http://kilstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0