Tveksam OS-form

Jag orkade inte se invigningen live, jag somnade efter att Jonsson och ACO åkt vilse i skogen. Jag tycks inte ha lyckats toppa formen inför vinterspelen i Vancouver. Men invigningen var riktigt blek och skidskyttedamerna var inte mycket att se så jag har inte tappat speciellt mycket. Idag har jag kollat in backhoppsdelen i nordisk kombination och nu ser jag svenska skidskyttarna med pappa Rudolfs klistervalla under skidorna. Vi blir nog sämst när det gäller i år. Men jag säger som man ska när man är örebroare: Det är orättvist! Dom som startar tidigt åkte i solsken, nu kör man i snöstorm.

Idag hade familjen en skön dag i solen. Jag fick betalt för mitt ryck med att skotta uteplatsen för en dryg vecka sedan. Kian tramsade runt och försökte sätta rekord i snöätning medans jag Och Carolina satt och göttade oss. Sedan grillade vi körv och åt oss mätta. Jag hade tom. lyckats hitta det sista exemplaret av citronfanta på konsum i garphyttan! Snacka om toppendag!

Efter några dagar känner jag att jag har nått så långt i mitt sorgearbete att jag kan berätta om mitt svek mot mig själv: Jag köpte inga biljetter till NHL-premiären i globen den här gången heller. Trots att minnet av hur grinig jag var när jag satt hemma senast det begav sig är relativt färskt. Det mörka hotet i form av den stundande elräkningen gör sig påmint och jag håller hårt i plånboken. Ibland är familjens ekonomiska lass extra tungt att dra...

ha det gött!

Kommentarer
Postat av: sara

Vad mysigt det lät med korvgrillning ute i solen=)Jag vill också ha ett barn som man kan gå ut och göra roliga saker med. JON säg bara massa possitiva och roliga saker till markus om barn. okej? ;) Annars blir det fan aldrig några barn i detta hus!Haha.

2010-02-15 @ 21:08:12
URL: http://kilstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0