Det blir så sällan som man tänkt...

Jag hade så mycket att göra i helgen, sjukt mycket, nästan för mycket. Precis sådär på gränsen till vad man orkar se fram emot. Raka vägen till Marieberg efter jobbet för att införskaffa en födelsedagspresent till Ella som fyllde 2 år. Passade på att köpa lite something, something for myself. ARMY OF TWO: TFD = BRA SPEL. Hur som haver så åkte vi och kalasade. Barnen lekte, Gubbarna drack kapten och öl, vad tanterna gjorde vet jag inte riktigt...men dom var iaf där. Kvällen gick läskigt snabbt så jag lär haft roligt...trots att jag drack ansvarsfullt. Missade helt när tårtan serverades men som tur var blev det kvar till mig. Mycket trevlig helg so far, allt enligt planen.

Efter det började helgen att avvika från kursen. Anledning till att jag druckit någolunda ansvarsfullt var ju att AIF-cupen utspelade sig på lördagen. Jag hade hoppats att få spela åtminstone två matcher. Men efter att vi förlorat första med mig i mål så skulle det visa sig att jag spelat färdig. Nästa match fick vårt nya målvaktsförvärv chansen och spikade igen helt. Tror tanken var att vi skulle ta två var men det är svårt att peta någon som tar allt. Trots denna missräkning hade jag trevligt ändå - Laget före jaget. Tyvärr åkte vi ur gruppspelet trots att vi var snubblande nära ett tag.

Om lördagen var lite ur kurs så var söndagen helt off. Skulle skriva mensas inteligenstest klockan 12 och var laddad som bara den. Väl på plats utanför NTO:s lokaler 10 minuter innan utsatt tid började jag ana oråd. Det var helt tomt. Väntade 5 min innan jag började leta runt lite. Kom upp för en trappa och blev hälsad välkommen utav en kvinna som såg udda ut, ett fåraktigt leende som man brukar kunna hitta hos frikyrkliga. Folk som är aktiva inom mensa kanske också är lite konstiga tänkte jag, tackade för välkomnandet och sa att jag inte riktigt visste vart jag skulle.
-Det pågår en gudstjänst där inne, sa fårleendet. (ställ upp 100 pers på en rad varav hälften är frikyrkofjantar så lovar jag att jag kan peka ut varenda en.)
-Då är det INTE dit jag ska, sa jag och fick mördarblicken á la knutby.
Hittade en dator och knackade in mig på hot-mail.
"lokalen för mensas intelligenstest är ändrad pga dubbelbokning"
Hur smart är jag? Kolla mailen innan jag åker till testet för att dubbelkolla för att undvika misstag - check...nej vänta lite nu.
Sprang som en dåre till slottet (ny lokal) men hann inte dit i tid. Surade ett tag tills provförättaren skrev ett mail och bad om ursäkt, av nån anledning hade han bockat av att alla svarat på mailet om flytten. Typist mitt flyt.
Nåja, ny chans den 1 februari.

Nu ska jag utmana carolina på tågspelet och hoppas att helgen slutar på bästa sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0