Comeback kid chapter 2

...Vart var jag? Jo! Kolla på wipeoutrepriser istället för budgetvarianten postkodkampen. Varför så bitter? Jo, jag ville verkligen att det skulle vara bueno familjeunderhållning på fredagskvällen. Det var länge sedan det fanns något sånt.

Idag tyckte Kian att vi skulle köra små grodorna, han snurrade på ett ben och kvackade. Som aktiv Kianansvarig hängde jag på trots att han var ute en månad för sent. När vi ändå är inne på sångtemat så har Skrutten lärt sig lilla snigel. Den sjunger han när som helst förutom när man ber honom.

Imorgon är det lilla julafton för gubben, sopbilen kommer ju varannan måndag.

Man får gott om tid till funderingar när Carolina jobbar mycket, min senaste är att spara undan cash varje månad för att ha råd att plugga till läkare. Jag räknade ut att jag kan börja studera när jag är 124 år.

När jag började fundera på hur många bilar det finns i Örebro slutade det med funderingar på bilantalet i Sverige. Det övergick till USA och Kina...och Indien...till hur många som kommer vilja köra bensinbil om 10 år. Extremväder, ozon och smält polaris. Jag blir nästan skrämd till en röst på miljöpartiet, for real. Det kanske är försent, röst på Kd and may God have mercy...

Jag har börjat träna ordentligt igen, under isoleringen på magen kan man skymta tillstymmelse till magrutor...men bara på vänster sida!?! Är jag så sned? Eller gör jag bara något fel. Det känns iaf bra när man förlänger livet några dagar i taget. Jag lär ju behöva sätta nåt rekord om jag ska hinna ta läkarexamen. Carolina är också på vilket gör det lättare, tyvärr brukar hon vara den som lurar i oss (mig) onyttigheter.

Trött bloggare ikväll, avslutar med att berätta hur gött det var med 3-3 för ÖSK idag. Kian var också helnöjd...men det var nog bara för att han fick göra high five med pappa när svartvitt gjorde mål.

gonatt! / Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0