5 av 5

I torsdags jobbade Carolina sent men trots att jag var ensam med Kian beslöt jag mig för att besöka grillkvällen på dagis. Utrustad med korv, bröd, ketchup, senap, bostongurka, rostad lök och saft bar det iväg. Vi var rätt tidiga och fick som belöning en bra plats på grillen för våra korvar. Men det uppstod problem när man skulle ha ett öga på Kian samtidigt som jag skulle sätta den perfekta touchen på korven, Kian skulle nämligen vara överallt och ha allting. Han skulle sno festisar, skaka ketchupflaskor och gå på folks filtar. Med Kian under armen och en tallrik i samma hand och grilltången i den andra lyckades jag få av korvarna i ätbart skick. Jag han smeta på ketchup på Kians korv innan han ryckte den ur brödet och drog iväg, där stod jag och trodde att jag skulle få garnera min hot dog med gurka och lök, yeah right! Jag droppade på lite Johnnys (senap) och följde efter. Det var lite temat på kvällen, Kian i full fart nedkletad med ketchup och senare glass och jag efter. Rejält slut var jag när vi gick hem, men Kian hade haft roligt och det var ju huvudsaken.

Vm festen är igång. Jag vill klargöra att det var det jag menade i förra inlägget. Jag vet inget om någon dragspelsfest.
Hittills har jag sett 5 av 5 matcher, tyvärr har jag bara satt 4 av 5 på VM-stryktipset efter krysset mellan England och USA ( jag hade 1:a och 2:a, surt sa räven). Jag har som mål att se minst hälften av matcherna så det är lika bra att gå ut hårt medans Carolina har tålamod med mig. Visst är det tråkigt att inte Sverige är med men nu blir det mer fokus på fotboll i medierna. Man slipper veta vilken färg Zlatan har på kalsongerna, vem som skippade pastan till lunch och vem som kom hem två minuter efter att utegångsförbudet började gälla. Istället får man utförlig och saklig info om alla matcher och länder, två tummar upp för det. En tumme ner för att SVT känner sig tvingade att kvotera in kvinnor i studion zzzz...zzzz....zzzzz. Två tummar och två stortår upp för Jens Fjällström, expertkomentator i TV4 som spelar i en liga för sig.

Vilka jag hejjar på när inte Sverig är med? Sydkorea, Spanien, Serbien, Nigeria, Kamerun, Japan, Sydafrika, Uruguay, Danmark, Elfenbenskusten och jag har säkert glömt nåt...Australien...och säkert ännu fler.

Kian har skrubbat sig på näsan när han ramlade på dagis, han ser lite rolig ut. Ännu roligare är det när han ställer sig på golvet och snurrar tills ögonen går i kors, sedan sägger han 'nurrig, vinglar runt lite och sedan skrattar han högt. Och lagom till VM har han börjat tycka det är kul att sparka boll igen och han är riktigt bra!
Men roligast är det att höra honnom prata. Han börjar sätta ihop små meningar av ord han förstår. -Mamma obba (Mamma är och jobbar) -Traktor inne (det stod en traktor inne på en gård) - Pappa uga (Pappa dammsuger) och mycket mer, det går fort nu :)

Nu ska jag drömma mig till ett fullsatt VM-stadio och bända upp en boll i krysset med tankekraft.

Gonatt! / Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0