...så var helgen slut.

Så har ännu en helg regnat bort tänkte jag skriva. Ja, nu skrev jag ju det, men jag tar tillbaka det. För det som sänkte humöret mest var den hagelskur som drog in över Garphyttan igår. Det var ingen liten skur heller, jag hade inga som helst problem att skopa upp en rejäl, slaskig isboll från gräsmattan. Tänk om det bara en vecka kunde vara skruttväder under vardagarna och stekande sol på helgen istället för tvärt om. Men man ska inte klaga...

För i fredags fick jag min lönespec, första månaden med höjd lön trodde jag. Det visade sig att nya lönen gällde från april, två månaders retroaktiv lön till mig, gött mos! Med löneökning, retroaktiv lön, vanliga övertidsersättningen och lite semesterersättning blev det en fin peng, det är jag väl värd.

Sedan hade Carolina köpt en bollpump, vilket inte vart det lättaste att hitta. Jag pumpade upp alla bollar jag kunde hitta och fyllde på i dom som det behövdes. Att se hela trädgården full med bollar av olika slag fyller mitt sinne med ro. Kian tyckte också att det var skoj och sprang och sparkade lite här och lite där. Han har även lärt sig att fånga en enkel boll i famnen, det vet man aldrig när han kan ha nytta av.

Det ryktas om nåt prinsessbröllop som ska ha ägt rum i helgen, så antagligen har det vart SM i kungligt rövslickeri på TV. Jag har ingen aning om vem som vann eftersom jag lät bli att titta men Reinfeldt lär väl ha gjort sitt bästa i alla fall. Jag har faktiskt sett någon liten intervjusnutt med det "lyckliga" paret och jag slogs av hur tom brudgummen såg ut. Kan inte vara kul att som "vanlig kille" bli omstöpt i den formen, stackare.

Fotbolls VM rullar vidare men jag behöver kanske inte dra så mycket om det. Nu när Sverige inte är med går det ju att läsa om dom andra lagen och matcherna i innhemsk media.
Jag hittar favoriter i varje match, ibland underdogs, ibland dom rättmätiga segrarna. Det sved i rättvisehjärtat när USA kämpade ikapp tvåmålsunderläget och blev bestulna på segermålet av någon dommare från något fotbolls-U-land. Visst är det kul när alla får vara med. Efter gruppspelet ska jag försöka mig på en grundlig genomgång.

Idag har jag och Kian haft pappadag eftersom Carolina jobbar. Han är rätt envis av sig våran son. Han vill bestämma allt och får han inte som han vill så sprutar tårarna som på lille skutt. Efter att han sovit middag fungerade allt mycket bättre. Vi gick till lekparken och sparkade fotboll och gungade lite, när vi kom hem läste vi saga och myste lite. Sedan hjälpte han mig att tvätta (stoppa i tvättmaskinen) och langade kläder när dom skulle vikas. Hoppas hjälpsamheten håller i sig så att han inte blir som jag när han blir äldre. Det vore ju tråkigt om han också skulle få en shock när han flyttar från hotellet.

Nu ska jag lägga mig så jag orkar kliva upp för tidigt imorgon.

Godnatt! / Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0