Bebis 2

Efter lite övertid så anlände bebis 2 tidigt på onsdagsmorgonen. Förlossningen var som en fis i rymden jämfört med när Kian kom. Efter en timme på USÖ tittade en liten grabb ut, han vägde 3365g och var 50 cm. Trots att han till utseendet är väldigt lik sin bror så är dom som natt och dag. När Kian kom hade vi inte en lugn stund, han skrek mer än han var tyst och han var vaken mer än han sov. Bebis 2 (han har inget namn än) är lugn, nöjd och sover nästan jämt. Precis när man började drömma om några lugna föräldragar så tog Kian det till en ny nivå. Första kvällen hemma var han uppe till 21 (brukar lägga sig strax efter 19) Ikväll har han precis gått och lagt sig och innan det har han hunnit gömma fjärren till TVn. Och det är ingen trött kille som bara vill mysa och titta film, nope det ska lekas med "luren" (nya leksaksdjuren) det ska bäras och det ska grejas. Bebis 2 är tyvärr betydligt mer aktiv på natten än på dagen. Det finns massor som jag borde skriva men man blir så trött att man inte ens orkar blogga. Dom två timmarna som jag hade "ledigt" mitt på dagen idag när resten av familjen sov använde jag till att tvätta och vika kläder samt till att diska. Borde förståss ha sovit men hemmafruarbetet gör sig inte av sig självt. Hoppas på några fridfulla timmar nu. Vi hörs!

/Jon


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad härligt att få läsa några rader! Hör gärna av er när ni orkar med ett besök av mig och J. Vi har barnvakt i form av bror + flickvän och tänkte att vi kan komma på tu man hand innan lördag om ni har ork och lust.



Grattis än en gång till lille Sam! :)

2011-04-17 @ 14:14:22
URL: http://mansixxa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0