Ingen bebis!

Jaha! Då var det måndagkväll och INGEN bebis. Jag måste uttrycka min besvikelse över det uteblivna händelseförloppet. Jag hade räknat med att inte behöva gå till jobbet idag och nu verkar det som om jag ska behöva pallra mig dit imorgon också, prutt! Nåja, ingt ont som inte för något gott med sig. Imorgon får vi besök av äkta japaner från japan och om det är några sorters människor jag tycker är roligare än utvecklingsstörda så är det just japaner. Dom är så...gulliga.

På tal om jobbet så hade vi månadsmöte i fredags då vi som vanligt diskuterade lite framtid. Eftersom vi jobbar så hårt innan augustimässan så tyckte Anders att det inte var mer än rätt att vi tog en liten jobbresa när dammet lagt sig...i Paris! Hakan i golvet!
Sedan dess har jag funderat över vad jag fått ut av mina tolv terminer långa franskastudier, utöver absolut basic har jag på tre dagar lyckats skaka fram följande ur minnet:

Mon perroquet est rouge et gris - Min pappegojja är röd och grå

Je voudrais une glace au fraise, s'il vous plaît - Jag skulle vilja ha en jordgubbsglass, tack

Il y a un pomme de terre dans la fenêtre - Det finns en potatis i fönstret

Jag är osäker på stavningen och genus men det får duga, den som vill använda dessa uttryck har min välsignelse. Tänk vad mycket nyttigt jag kunde gjort med den tiden om jag vetat hur illa det hela hade slutat.

Våren tycks äntligen ha kommit till Garphyttan för att stanna vilket betyder att det är mycket lättare att ta sig ut med Kian. Igår hittade vi en ytte-pytte liten skalbagge i trädgården som studerade en stund tills Kian ryggade tillbaka och berättade att han var rädd för den 3mm stora krabaten. Inget konstigt med det, det finns många som inte kommer bra överens med insekter, desto mer förvånad blev jag när vi stannade framför landet och beskådade några knoppar som var på väg upp:
- Pappa, va e de?
- Det är rabarber
- Pappa, du ta dom!
- Nej, dom ska ju växa där så vi kan äta dom i sommar, varför ska vi ta bort dom?
- Ja e lädd (rädd) fö dom.
Läskigt! Det kunde man inte tro om vårt lilla monster!

Kom igen nu bebis!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Har det inte kommit ut någon Bebis än? Vill se bilder så fort den kommit ut! :)

Tror att det kommer vara en Kian-kopia!



sv: Det är så kul att se vad alla gissar :) BF är den 5 Juli.



Kramar från Lollo

2011-04-12 @ 20:11:41
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Maja

Grattis till bebis nr 2! Hoppas ni hittar ett namn snart :) .. hehe. Sam låter ju jätte bra, Kian & Sam, passar perfekt! Skönt att allt gick bra. Sköt om er nu. Kramar

2011-04-18 @ 15:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0