Theo it is

Det blev Theo tillslut. Carolina fick bestämma och det är väl egentligen inte mer än rätt med tanke på att det verkade mycket jobbigare för henne att pluppa ut honom än det var för mig att stoppa in honom, men jag hade gärna sett att han hetat Ryan.

Kian är sjuk och det gör hela föräldrarledigheten lite jobbigare än jag räknat med. Adjö femton timmars vilotid när Kian är på dagis, hallå bli väckt klockan halv fyra för att bli tvingad att kolla på tecknad film. Imorse klockan tre var våran febriga lille storebror så yr att jag var tvungen att skratta. Vaknade av ett:
-Pappa, hjälp mig!
-Vad ska du ha hjälp med?
-Klättra upp dit!
-Vaddå klättra upp?
Jag satte mig på madrassen som jag sov på och fick se Kian stå tryckt ot väggen pekandes mot taket
-Jag ska sova där, utbrast han.
-Nej, det ska du inte gubben, lägg dig på kudden igen.
Då kom nästa underlighet:
-Vart tog hästen vägen?
-Vilken häst? Det finns ingen häst?
-Nää, hästen är borta...vart tog kudden vägen?
-Du ligger på kudden.
-Okej pappa, där var Kians kudde.
En halvtimme senare kollade vi på djungelboken för femtielfte gången den här månaden.

Igår blev jag så förbannad när ÖSK förlorade mot Gävle att jag var tvungen att gå ut och springa av mig ilskan, bra att jag kom ut men jag måste komma på någon bättre motivation. Jag kan ju inte vänta på att ÖSK ska förlora för att jag ska få motion.

Ciao!

/Jon


Kommentarer
Postat av: sara

Theo var ett bra val =) Jätte sött!



Stackars lille Kian som feberyrar... Hoppas han blir frisk snart =)

2011-04-20 @ 19:47:08
URL: http://kilstadius.blogg.se/
Postat av: i

hahaha du e riktigt bra på att skriva o fick mig allt ett gott skratt!!! grattis till lillebror också o krya på storebror

2011-04-20 @ 21:11:48
Postat av: Jon

tack för snälla kommentarer, det uppskattas verkligen :)

2011-04-26 @ 20:58:52
URL: http://summersense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0