J*vla gröt!

Idag gjorde jag intressant upptäckt vid frukosten på jobbet. Trots att jag är en vanemänniska som vill att saker och ting ska vara som dom brukar blev jag nästan förbannad när jag stirrade ner i min dagliga gröttallrik. I drygt ett års tid har jag ätit gröt till frukost varje dag utan problem, men idag fick jag nog. Segt havregrynskladd som sväller i munnen för arje tugga, varför utsätter jag mig för detta? Påminner om historien om den norska byggarbetaren http://www.grr.se/roliga-historier/norgehistorier/byggarbetare.aspx
Vilket I-landsproblem säger du nu, ät något annat till frukost!
-Det ska jag, imorgon blåser förändringens vindar.

På tal om förändringens vindar, mitt nya liv är jobbigt. Melodifestivaltilltugget bestod av...morötter med dipp! Inte riktigt samma sak som knapriga chips, men man vänjer väl sig. Den värsta sockerabstinensen har kommit av sig, nu gäller det att vara stark!

Till sist måste jag än en gång påpeka hur sorgligt det är att min far tar Carolinas parti när det gäller diskusionen "dålig vinnare/dålig förlorare". Vad får honom att vända sin ödmjuke och respektfulle son ryggen för att bifalla Carolina som totalt saknar sportsmanship. Sorgligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0