Gravidrelaterat problem

Vad får man för att man offrar sömn för att kolla in junior-kronorna sent på natten. Förlust på straffar, tack för den.

Ett gravidrelaterat problem har uppstått. Carolina vill att vi ska åka iväg till en fotograf och ta en bild på oss medans hon har sin fina tjockismage. Vad är problemet med det? Sånt verkar ju jättemysigt. Problemet är ju att båda den blivande mamman och pappan förväntas vara halvnakna på kortet. Det är inte nakenheten i sig som skrämmer mig, tvärt om. Mina tankar dras till risken att man vid ett snabbt ögonkast inte ska kunna skilja den gravida från den som ätit alldeles för onyttigt under jul och nyår. Jag får helt enkelt kapa lite på tidsplanen i "beach 2014". Kian fattade galoppen och ställde fram pappas löpardojjor. Jobbigt! Jag kanske bara ska be en bön för att fotografen ska vara en fena på photoshop.

Carolina kan konsten att svänga fort. igår frågade jag om hon inte skulle ansluta sig till min nyttighets-crusade. Hon svarade att hon skulle passa på att äta onyttigt medans hon ändå var tjock. Idag fick jag skäll för att jag inte sa ifrån när hon stoppade i sig chokladpudding - Kalla mig feg, men jag har ingen dödslängtan. Sen gav hon järnet på leg-magic.

/Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0