Har du sett herr Kantarell

Kian tar över bloggen! Vad är det frågan om? Jag styr upp med en kortis, hade glömt att det var JVM-semi 21.30.

Jag är en upptäckare, jag skulle kunna resa världen runt och hitta nya spännande saker. Men jag föredrar att upptäcka saker hemifrån. På sistone har jag upptäckt nässprutan. Jag har funderat på det hur länge som helst men det krävdes att Carolina köpte en och sparkade mitt arsle från soffan till toaletten för att jag skulle få möjligheten att ta ett fritt, djupt andetag genom näsan för första gången på åratal.
Serien desperate romantics som går på SVT är den bästa serien jag sett på länge och eftersom den bara är på sex episoder finns det förhoppningar om att jag ska kunna se klart den. Eftersom den handlar om konstnärer och deras leverne får den mig nästan att känna mig lite sofistikerad.
Sist men inte minst upptäckte jag nyligen smakkombinationen morot och kantarell. Medans Carolina körde på glassbåt så tog jag ett litet steg mot beach 2014 med att skala tre morötter. Men jag är ingen kanin så jag letade fram lite créme bonjour och chansade på katarell för att förhöja smakupplevelsen. Klockrent!

Jag känner mig på skapligt humör trots att det var första dagen på jobbet efter ledigheten. Det dåliga humöret som Carolina nämnde berode på att jag krossade en vas. Jag har väntat i två år på att Kian skulle riva ner den och det har vart nära många gånger. Men tillslut lyckades jag fastna i den samtidigt som jag slog smalbenet i TV-bänken. Resultatet blev en vas i fyra delar och fula ord. Jag antar att det är jag som är klumpen i familjen.

Hockey, hockey HOCKEEEEY!

/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0