På håret

Äntligen är hela familjen frisk igen, eller någolunda frisk iaf. Jag är lite förkyld men det medför iaf ingen skitlukt och man slipper torka kräka överallt. Det är ju näst intill otroligt att jag verkar klara mig igen, vad gör jag som inte resten av familjen gör? XBOX360 kanske?
På tal om 360 så har jag kommit igång med spelandet igen. Fallout New Vegas är det som gäller, kul som fan och timmarna flyger iväg. Det bästa med dom två Falloutspelen jag lirat är känslan som kommer med musiken som ligger Helt rätt. Sug en stund på den här låten tex
http://www.youtube.com/watch?v=QatzAo_I0aI

Igår stannade jag på MAXI på vägen hem och jag kände mig lite lost efter en hård vecka. Jag börade med en hyllning till the king of pop. Framme vid ingången märkte jag hur jag endast bar en handske. WOHOOO! Den andra var kvar i bilen, hur det nu gick till. Gör en moonwalk tillbaka till ruta ett!
Lyckades inte få med mig allt på shopinglistan men jag lyckades undvika erbjudandet om 4 kexchoklad för 20 spänn. Jag tog en hundragrams marabou digestive istället. Väl i bilen blev jag sugen på schwiezernöt och önskade att digestiven kunde förvandlas till en sådan. När jag körde näven i påsen visade det sig att min önskan gått i uppfyllelse. Då önskade jag att salladshuvudet kunde förvandlas till en miljon kronor...inget hände. Slut på önskningar, crap! Eller hade jag kanske undermedvetet "felplockat" en shweizare? Vägen mellan latorp och garphyttan var spärrad pga olycka så jag fick åka runt...och så säger man att det aldrig händer något i Garphyttan. Nu visade det sig att det var en lastbil med betong som ställt sig på sniskan, en kvarts omväg och så var det inte ens någon liten fraktur.

Mitt tipsprojekt var på väg ner i slasken. Jag var två mål ifrån fiasko men helt plötsligt vände lyckan och jag var tillbaka starkare än någonsin, men det var på håret.

Jag och Carolina spelar kort om kvällarna för att umgås och ha trevligt, tyvärr har vi lite olika syn på vad som är trevligt. Jag pratar tydligen sönder allting. När hon tystar mig får det motsatt effekt och jag blir som en jukebox på crack. Men vi har trevligt på nåt sätt iaf och det är ju huvudsaken.

Idag har Kian varit en duktig konstnär...och det är nästan det enda bra man kan säga om honom idag. Tvärt emot, sur och grinig och allmänt jobbig att handskas med. Men det skulle jag också bli om jag klev upp kvart över 5 på morgonen.

/Jon



Fin t-shirt som utlovat för några veckor sedan


"Orm och giraff" av Kian


"Lejon, pippifågel och dinosaurie" av Kian


"Lejon" av Kian


"Lejon nr 2" av Kian

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0