Inventeringen avklarad och jag kan andas igen

Inventeringen har legat som en tjock dimma över allt jag gjort dom senaste dagarna. Kvav och fuktig med en unken lukt har den drivit mig ned på knä. Gissa om jag kände mig lättad när jag i samråd med chefen officiellt förklarade spektaklet för avslutat, åtminstone för den här gången. Nu återstår bara allt arbete som samlats på hög medans vi slitit för att få ordning och reda. Det jobbiga är att jag får göra det utan Davids hjälp, han drog till Finland idag. Det kändes bra när han förklarade hur han skjutit på packningen till sista stund, vi hade kommit överens om att börja tidigt imorse och han skulle ta tåget från Kumla klockan 05.30. Ändå väntade han med att packa väskan tills strax efter klockan 5 samma morgon. Världen behöver fler människor som gör saker i sista minuten!

Carolinas prat om gravidbild fungerade som en väckarklocka för mig när det gällde träning och kost. Jag kände att det var ett utmärkt tillfälle att ta tag i dom bitarna. Tyvärr kände jag en halvtimme senare att det var ett utmärkt tillfälle att stoppa i mig tre av Carolinas nygjorda ehhh what do you call those, we call them nig...ehhh weeinerbreads, Uh uh no you don't.  Olyckligt var ordet, sa Bull
Ja, jag gillar Sunes sommar!

Kians bästa på sistone:
Han har börjat apa efter något han sett eller hört på Mamma Mu. Han säger: Mamma mu ä de du? sen tar han i från tårna och råmar. MOOOOOOOOOUUUUU! Det är sjukt mycket roligare än vad det låter när jag skriver det.

Men idag toppade han det. Vi skulle potträna och Carolina byte ut hans blöja mot kalsonger. Han trivdes inte riktigt med dom och medans vi lekte började han dra i dom så att dom åkte upp i roomphaaan. Det såg så festligt ut att jag bad honom gå och visa mamma. Varpå han går ut i köket, säger lyckligt: Mamma titta! Drar upp kallingarna allt vad han kan så att dom liknar en sumobrottarstring...sen ställer han sig och skakar stjärt! Med rumpan vänd mot mamma böjer han djupt på knäna putar med baken så mycket det går och skakar loss!
Jag trodde jag skulle dö!
Sedan kissade Kian ner tre par kallingar innan vi gav upp träningen för idag.

Nu ska jag ge upp skrivandet för idag.

Ciao!

/Jon


Kommentarer
Postat av: farfar

Undrar vem Kian lärt sig av?

2011-03-06 @ 12:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0