2011-05-29

Jag vill börja med en rättelse. Min farmor fyllde 75 år och inget annat! Dåligt av mig kan tyckas, men jag har förberett ett försvar som skulle hålla i vilken rättegång som helst:
1. Är inte 80 år och 75 år egentligen samma sak?
2. Borde det inte funnits någon ledtråd i form av x antal ljus på tårtan eller ålder inskrivet med glasyr?
3. Har man rätt att förvänta sig att någon som knappt kan hålla reda på sin egen ålder ska kunna hålla reda på någon annans ålder, i synnerhet när det börja röra sig om större siffror?

I onsdags hände det! Jag och Kian hade skattjakt hemma (vi rotade under soffan med ett skohorn). Vi hittade en lite boll, en tennisboll, en napp, lite skräp, en strumpa, mera skräp och dammråttor. Jag tittade en sista gång under soffan och utan att egentligen se något speciellt så jag skickade in skohornet. Som sprungen ur en annan dimension så tittade fjärrkontrollen fram. heureka! Jag blev så exalterad att jag körde min jag-har-hittat-fjärrkontrollen-dans. Hoppas att grannarna hade bättre saker för sig.

Jag tror det var i tisdags när jag förstörde för mig själv och min tipsidé. Svårt att förklara men jag var på mina sista slantar och enligt min idé skulle jag skicka in rubbet. Istället fegade jag ur och satsade bara en bråkdel av det jag skulle. Matchen gick förståss in och istället för att ha 12000 på spelkontot så är jag tillbaka på 3000. Det var precis som i postkodmiljonären för en massa år sedan.
-"I vilket j*vla skruttland låg den förbannade kaffefarmen?"
-"Jag är nästan säker på att det var Kenya men jag vågar inte ta chansen att vinna stort"
-"Tråkigt för dig, det var Kenya och istället för 100 000 och säkerhetsnivå så får du 50 papp efter att vi dragit skatten, hej då"

 Jag hade ju massor att skriva men nu har jag glömt bort det, jag får be att återkomma. Har det hänt något som jag borde ha kommenterat så är det fritt fram att påminna mig!

Ciao!

/Jon

Kommentarer
Postat av: Sara Svar till Carro

Nja vågar nog inte klippa kort. Försöker ju spara ut mitt hår, fast det går sådär. Tar stopp precis under axlarna typ. Hehe.



Vadbra att det går bra med tvåbarnsföräldrandet =P

Nej inga barn på G här iaf. Vad vi vet ;) haha.

Hittar ju aldrig nått jäkla hus.



Ja när har ni semester då? Vi har semester v 24 och 25 nu till att börja med. Fast vi har inte bestämt än om vi ska åka utomlands då eller inte =P Hehe. Men vi får försöka planera in en träff snart iaf =D

Kram

2011-05-29 @ 17:24:09
URL: http://kilstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0