Nu kan man fira

I bet24s tipstävling där det gäller att lägga ett spel dagligen har nu antalet kvarvarande deltagare sjunkit till 100st och det kan ju vara värt att fira. På en månad har det försvunnit 10 st deltagare och med tanke på att takten som det försvinner folk i inte ökar så räknar jag med att tävlingen är avgjord ungefär samtidigt som jag kommit i form till beach 2014.

Apropå beach 2014 så gjorde jag min första fotbollsträning på tre veckor i onsdags...det kändes sisådär efteråt. Stel och trött var namnet, sa Bull. Det är jobbigt att hålla sig i form (eller komma i form i mitt fall) så därför blev jag nöjd med mig själv när jag kom på "en grej". Jag har haft dåligt med konkreta mål i mitt liv men nu har jag iaf satt upp ett - 0,1 ton. Det vore ju lite kul att nån gång väga 100kg så därför ska jag försöka gå upp dom 5-6 kilo som fattas innan jag siktar in mig på beach 2014. Carolina tyckte inte att det var en lika bra idé, konstigt nog.

Såg på nätet att en 18 månaders unge fått ett kontrakt med en holländsk proffsklubb efter att ha sparkat i några fotbollar i sin leksakskista. Kian ligger efter och därför har vi införskaffat ett fotbollsmål att ha på gården - gött! V i har även fått en sandlåda, så fotbollsplanen på baksidan blir ingen gräsplan. Kian dräller ut ca 1 liter sand per lektillfälle trots att Carolina skulle lära honom hur man leker.

Idag har vi firat Carolinas pappa Conny som fyller imorgon och jag har spelat fotbollsmatch. Det är i stort sett det som hänt i helgen. Carolina har frisserat gräsmattan...med en vanlig sax, som en pensionär. Det finns på film men jag håller på den så länge.

Ha det gött!

/Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0