Grilla korv

Igår var vi på dagis för avslutning med korvgrillning. Förra året var jag och Kian ensamma representanter från vår familj men den här gången var allihopa med. Det gjorde ingen skillnad eftersom Carolina var tvungen att ha koll på Theo medans jag försökte grilla samtidigt som jag höll ett öga på Kian. Grillningen gick sådär, det hade gått fortare om man tagit med en tändare och eldat på korven efersom grillen kan ha varit det bedrövligaste som någonsin skådats. Stämningen var det dock inget fel på, solen sken och barnen var glada. Kian försökte lära flickor som var minst två-tre år äldre hur man åker rutchkana:
-Vad gör du lilla barnet? Så man gör!
"Lilla barnet!" Haha, han vågade förståss inte åka själv om inte pappa höll i båda händerna.

När vi var hos Carolinas föräldrar i söndags passade han på att rätta mig också. Vi pratade om räkbåten och kom in på att jag inte gillar skaldjur. Inget konstigt med det. Jag äter inte spindlar som krälar på land och jag äter inte spindlar som krälar runt i vatten.
-Men Jon, du äter inte räkor?
-Nej
-Och inte kräftor heller?
-Nej, men hummer går bra.
Då sken kian upp:
-Pappa, du menar väl hummlorna!

Ciao!

/Jon

 


Kommentarer
Postat av: Carolina

Eh ne va?..jag höll ju ett öga på Kian hela tiden!! Theo sov ju så snällt i vagnen. Jag tycker bara inte att man behöver springa hack i häl när han leker med de andra barnen :P

2011-05-31 @ 23:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0