Vi är bäst tillsammans

I fredags var Carolina på tjejkväll men innan jag skutsade henne hade vi "dejt"...eller hon bestämde att vi skulle sjunga lips så att hon hann få i sig ett glas vin. Med tanke på hennes alkoholvana var det kanske inte så konstigt att det räckte med just detta glas för att hon skulle bli märkbart påverkad. I bilen sjöng hon glatt med i Kians barnlåtar och jag var helt säker på att det skulle barka åt h-vete. Som tur var bevisade hon för mig att hon mognat genom att inte ringa tusen gånger och berätta vad hon gör precis hela tiden hur "intressant" det än må vara, komma hem någolunda städad, göra ett tappert försök att bälga i sig vatten samt vara överraskande pigg och glad dagen efter.

Medans Carolina fortfarande sov snurrade jag och ungarna runt på nedervåningen när vi plötsligt såg att det var ovanligt mycket folk i rörelse utanför fönstret.
-Carolina? Vet du någonting om att det skulle vara såndär städdag med bostadsrättsföreningen idag?
-Oj! (Jo, när hon väl hörde det så kändes det bekant men hon hade helt glömt bort att säga det till mig)
Lite pinsamt att inte vara med när man ändå är hemma! Vi smög runt i huset tills vi bestämdes oss för att åka till Kumla och ha det trevligt. Planen var att komma dit ovanligt tidigt men ett helt fantastiskt uttdraget besök på marieberg gjorde att vi landade samma tid som vanligt. Väl där visade det sig att Johan var dubbelbokad...dels med oss och dels med sitt airsoftlag. Han prioriterade givetvis helt galet och lämnade oss vid femsnåret, men vi kvarvarande gjorde det bästa av situationen och hade en trevlig kväll ändå.

Idag har jag busat med barnen medans  Carolina har pluggat och jag har funderat på hur det kan komma sig att Kians beteende kan variera så mycket från dag till dag. Vissa dagar ska det knuffas, kastas, skrikas, gnällas och grinas medans han andra dagar är fullkommligt nöjd med allting. Idag var det som tur var en dag av den senare sorten, till och med tandborstning gick problemfritt. Vi lekte i lekparken, vi lekte med djur, han hjälpte till att diska och att tvätta. Han var snäll mot Theo som på sitt vanliga nöjda sätt bara hängde med och han krånglade inte vid matbordet. Och när hela dagen gått och det var dags att sova passade han på att sätta en extra guldkant på tillvaron.
- Gonatt Kian! Jag älskar dig, vi ses imorgon! sa, jag.
I bästa fall brukar man kunna få ett "ja" tillbaka men idag slog han till med:
-Pappa...Vi är bäst tillsammans!

...fan vad värt allting det var!

gonatt/ Jon

Kommentarer
Postat av: sara

Naaw, vad söt han är lille Kian =D

2011-10-03 @ 18:19:40
URL: http://kilstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0