Inte speciellt uppdaterad.

Hej och välkomna till Sveriges kanske minst uppdaterade blogg. Jag har mycket att göra på jobbet och kör extra medans Carolina har börjat plugga.När jag kommer hem tar jag barnen så att Carolina får studera en liten stund i lugn och ro...ni förstår hur mycket tid det blir över.

Hursomhelst var förra veckan avsatt till ett litet äventyr för mig, vilket fick ett abrupt slut...vi talar inte mer om det. Vad vi däremot kan tala om är vad det blidde istället - ULLARED. Jag hadde sedan länge dyrt och heligt lovat mig själv att aldrig åka dit men det blev som det brukar kunna bli när jag yttrar mig - jag fick äta upp det och hoppa in i bilen. Carolina insisterade på att köra eftersom jag låg väldigt många sömntimmar back. Jag höll mig vaken som sällskap ett tag men en kvart till Mariestad blev ögonlocken väldigt tunga, med orden "Väg 26 mot Skövde" somnade jag. en dryg halvtimme senare väckte Carolina mig med orden "jag tror vi har kört fel"...vilken skräll. Vi chansade på att vi skulle kunna snirkla oss tillbaka in på våran rutt genom att ta nästa avfart men det sket sig. Vi tog den minsta och krångligaste vägen som fanns till Ge-Kås men anlände ändå strax efter öppningsdags. Till min stora glädje var det inte alls så proppat med folk som under den kvarten jag sett på TV-programmet.
Carolina vill säkert berätta mer om vistelsen om hon får chansen. Själv nöjer jag mig med att berätta om hur jag sov på en bänk medans Carolina provade kläder, antar att dom förbipasserande kände medlidande med min sambo som fått med sig en så fruktansvärt oengagerad människa. Efter fem timmar ansåg vi båda att jag fullgjort mina skyldigheter och jag lade mig i bilen och sov medans Carolina gick in i "förlängningen".
Oh..just ja...vi blev fattiga.

På lördagen hände något som jag aldrig trodde skulle ske. Vi åkte till Kumla för att hålla Linda sällskap medans Johan var på maffigt Air Soft-spel och tjejerna beslöt sig för att ta en drink. Tyvärr fanns det bara alkohol till en drink...och tjejerna var mera törstiga. Jag ställde upp och drog en vända till garphyttan för att fixa påfyllning...väl tillaka skedde det oväntade. Linda drack upp i rask takt medans Carolina sackade, plötsligt låg hon en drink efter. en drink blev två drinkar och hon närmade sig inte på hela kvällen. Det kan förståss bero på att det var första alkoholen på väääääldigt länge men det är ändå värt att hålla ett extra öga på utvecklingen. Det var i vilket fall en trevlig kväll. Carolina propsade på att Lindas syster skulle köpa billiga solskydd på något IKEA i norrland eftersom det inte fanns i Örebro och med tanke på hur pinsamt det är att jag går runt naken i hemmet. När vi edan kom fram till att alla var lika goda kålsupare var tjejerna plötsligt rörande överens om att det var att betrakta som en "det bjuder vi på" om någon nyfiken granne skulle få syn på något. I mitt fall rörde det sig mer om att nyfikna grannar får skylla sig själv.
Kvällen utmynnade iaf i ett muntligt avtal mellan Carolina och Linda vilket Carolina skulle kunna berätta mer om...men jag kan nästan garantera att hon låter bli.

Det får räcka för nu...vi ses när vi ses...eller hörs...eller läses...

Ciao!


/Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0