Skruva den som Wowoah

På tisdagsträning var det storfrämmande på Mariebergs IP när ingen mindre än tillslagsgurun Eija Feodoroff gästade MIK. Eija som jobbat som tillslagstränare i hundra år arbetar bland annat med damlandslaget och ÖSKs herrlag. Första tanken var: Hjälp! Man har ju läst om hur Eija hjälper ÖSKs Samuel Wowoah, och med tanke på hur han envisats med att slå bort varenda fast situation den här säsongen så var ju frågan om man verkligen ville ha den hjälpen. Skruva den som Wowoah? -Nej, tack!

Nu handlade det emellertid inte om frisparkar och hörnor utan om helt vanliga bredsidespassningar, långa och korta. Och skott förståss. Träningen plockade fram känslor från båda ändar av skalan. Eija var fantastisk på att förklara och rätta till fula ovanor vilket självklart var bra, men samtidigt blev man förbannad. Under mina 20 år som fotbollsspelare har ingen någonsin berättat hur man slår en enkel bredsida, därför har jag precis varenda ett av dom vanligaste felen som beskrevs. Vid 27 års ålder kan det vara försent att slipa bort alla ojämnheter.


Det är tur att vi har NA att läsa på morgonen, även om man är trött. Det kan stå en hel del spännande. Veckans bästa rubriker:
"Sköllersta stoppar varmkorv" -Vad är nu detta? Lithells har ju gjort korv i sköllersta så länge jag bott i Örebro och säkert ett bra tag innan dess också. Så att dom stoppar korv där kan ju vara världens sämst bevarade hemlighet. Orka läsa?!?
Nu visade det sig att det var något skummt i körven och att den skulle kallas tillbaka, kan man då inte som rubriksättare tänka till lite?
På tal om rubriker - "Nätbedrägerier via telefon ökar"
Någon han blivit utsatt för ett bedrägeri via telefon där man blir uppringd av någon som försöker få ut kontouppgifter och dyl istället för att som brukligt är försöka via mail. Frågan är om man då blivit utsatt för ett nätbedrägeri eller ett telefonbedrägeri? Jag röstar för det senare.
Sedan gavs det exempel på hur folk blivit uppringda av folk som på engelska med indisk brytning utgett sig för att ringa från "support" eller "windows" och sedan frågat efter personuppgifter och kontonummer. Går man på det är man förtjänt av att bli lurad.

Robinsson har dragit igång igen och igår kollade jag för första gången tillsammans med Carolina...och vad får man se? Full frontal male nudity! Snacka om selektiv sexism...skulle man kunna säga om man inte var Jon. Jag säger att folk skulle må bra av en lite mer avslappnad inställning till nakenhet.

Nu laddar vi inför Theos dop på söndag, jag tror jag ska ta och ladda med lite XBOX nu!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0