Somliga går i trasiga skor

Jag har vart trött, jättetrött. Därför har jag bloggat sparsamt. Det började samma kväll som Carolinas senaste inlägg. Jag hade börjat tidigare än vanligt på jobbet och haft träning direkt efter så jag var rätt seg i kroppen när jag kom hem. Efter att affärerna sängt kom Carolina på att vi saknade ersättning till en ständigt skrikande Theo. Jag chansade på att statoil skulle ha det i sortimentet men så var det förståss inte.
Som tur var visade det sig att man kunde göra iordning pulverersättningen vi hade i förväg så att man slapp pyssla med det mitt i natten.

Klockan elva gick jag och la mig men kunde inte somna eftersom Theos gallskrik nästan kunnat väcka döda till liv, vid tolv tänkte jag att det var lika bra att hjälpa Carolina eftersom jag ändå inte kunde sova. Jag fick tyst på Theo men kunde inte få honom att sova förens halv ett, efter två timmars usel sömn i soffan vaknade han tjöt och igen. Carolina matade honom och sen försökte jag söva stackarn genom att gå runt, runt, runt, runt och runt med honom i famnen. Jag tror det tog en timme innan han slog igen ögonen men varje gång jag försökte lägga ner honom så börjades det igen. Klockan fyra lutade jag mig desperat tillbaka i soffan med lillgrisen i famnen för att åtminstone få vila ögonlocken en stund. Det lyckades och jag hann sova två timmar innan det var dags att glatt skutta iväg till jobbet (raka motsatsen till glatt släpa sig till jobbet).

 Ta ett snitt på fem timmars sömn och addera med ett snitt på två timmars övertid. Multiplicera det med antalet barn jag har att leka med när jag kommit hem samt addera fotbollsträning och match. Summan blir en trött människa som inte orka blogga.

Men nu har båda barnen hittat formen på sovandet så allt käns lite lättare, förhoppningsvis håller det i sig nu inatt när jag lovat att ta barnen för att Carolina ska få lite prinsessömn.


Annars då? Med tröttheten kommer tankspriddheten, häromdan var det lite folk på jobbet och jag blev tvungen att svara i telefonen. Tre samtal på raken samtidigt som jag åt gröt och drack te blev för mycket för min förvirrade degklump till hjärna. Vid första samtalet hade jag precis tagit upp tepåsen utan att droppa på bordet och ville inte stoppa tillbaka den i koppen så den blev blöt igen. Eftersom jag byggt ett fint litet indiantält av papperet föll valet på gröttallriken och där blev den liggande tills sista samtalet var avslutat. Därefter tog jag glatt upp den med teskeden och vred ur den...över gröten...mmm...tasty!
Hur yttrar sig högt IQ? -Väldigt sällan eller inte alls!

Mina fina tofflor är på väg att joina min gamla jacka i dom sälla jaktmarkerna. Mina Jacka gav som bekant upp i våras efter lång och trogen tjänst och nu verkar det som om den kommer att få sällskap. Sulan på min i övrigt totalslitna högertoffla har släppt från tåspetsen och 15 cm bakåt. Den ser ut som en likblek krokodil utan tänder.
Jag ska ta en bild och lägga upp så att vi tillsammans kan vårda minnet av mina tofflor.

Jag trodde nästan att jag hittat ett användningsområde för Carolinas "fantastiska" Iphone. "word..nånting" - Ett alfapetspel som man spelar mot andra Iphoneare. Det verkade hur kul som helst men det gick lite segt eftersom man tydligen har 72 timmar på sig att göra ett drag. Som tur var kunde man ha igång hur många matcher som helst och för att få lite action så fixade jag till en 10-15 matcher. Men när det var dags att sluta upptäckte jag att telefonen plingade till för varje drag en motståndare gjorde - problem!
Men det värsta var förståss att jag fölorade hela tiden. Medans jag förgäves försökte passa in zirkon eller zenit la min motståndare ut "lätta" ord på rätt ställen. Spiken i kistan var när jag blev fullständigt krossad och förnedrad av en filur som inte bara var fullständigt överlägsen, han var ofin nog att avsluta med ordet "ÄGD". Ägd var ordet, sa Bull. Sälj era Iphones och köp dragspel för pengarna.

Vila i frid Lokomotiv Yaroslavl.

/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0