Med förkylning mot påsken

Alltså den här hostan. Jag blir alldeles matt, bokstavligt talat. Det var veckor sedan jag kände mig helt frisk och det börjar bli väldigt tröttsamt. Efter en arbetsdag och en stunds fotboll i lekparken är jag helt färdig...sedan klockan sex har jag bara velat sova. Kul liv om man sover bort sin enda "fria" tid på dygnet, men jag ska ta hand om mig ordentligt så att jag förhoppningsvis snart kan göra mig själv rättvisa igen.

Helgen börjde iaf bra när fula bilen stod för livets skräll på besiktningen. Jag hade nästan räknat ut skrället och funderade på att spara besiktningspengarna och köra till skroten. Men väl där presterade den som aldrig förr trots att vi fick en riktig fjant till besiktningsman. Man märkte att han hade något emot fula bilen i allmänhet och emot Connys custom reparationer i synnerhet, han letade fel som aldrig förr den lilla pissenissen. Han hittade ett...den trasiga låspinnen gjorde att passagerardörren inte gick att öppna (även om jag lyckades direkt efteråt) OJ, KATASTROF! Det kan jag bjuda på. Jag fixar nåt med superlim sen lever fula bilen livet ett år till.

Bigest looser-tävlingen såg länge ut att bli en rysare men när det väl var dags för invägning var det spel mot ett mål. Med 9,5 kg eller 9.7 % i viktnedgång avgjorde jag tävlingen till min och Carros fördel. Extra viktig seger eftersom Sara liksom mig är tävlingsmänniska, och tävlingsmänniskor gillar INTE att förlora mot andra tävlingsmänniskor. Om min lagkamrat Carolina är en tävlingsmänniska kan ni avgöra själva av den här komentaren i bilen på väg till invägningen "Men om vi förlorar så kan vi ju iaf vara glada för deras skull
Men for helvede!

Igår kollade jag och Kian ÖSK - Åtvidaberg och jag var förståss inte helt nöjd med resultatet. Kian var desto nöjdare och sade glatt "Yesss" när Åtvid gjorde 1-3.
"Varför säger du yes när dom andra gör mål? Hejjar inte du på ÖSK?"
"Är ÖSK dom vita?"
"
Ja, ÖSK är vita"
"Jag tycker inte om dom vita, jag tycker om dom blåååååaaa!"

...

...

Men for helvede!


Gonatt!


/Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0