Dagens nakenchock...

...uteblev. Händer sånt här bara mig? Jag hade precis avslutat en joggingtur, jag hade klätt av mig och var på väg in i duschen. Då skyndar Carolina före och ber mig ha koll på maten på spisen. Där står jag näck och steker kyckling i skydd av Carolinas insynsskydd då DHL bilen svänger in i kvarteret. Insynsskyddet klarar bilar men efersom förarhytten på lastbilen är så upphöjd ser man över skyddet som bara går halvvägs upp på fönstret. I vanliga fall hade jag inte brytt mig ett skit men eftersom jag känner igen chauffören från jobbet så ville jag bespara honom den synen och tryckte mig lite mot väggen. Då STANNAR bilen precis utanför köksfönstret och jag inser att det är Kians mörkläggningsgardiner som annlänt. Jag plockade fram min ninjarepertoar, rullade ner på golvet, kröp till sovrummet och fick på mig ett par shorts precis när det knackade på dörren. Vilken save!
Men vad är oddsen för att det knackar på dörren när man står utan kläder? ...Dom kanske ökar om man har kläder på sig lite oftare, eller?
 
När vi var inne på mörkläggningsgardinerna måste jag säga något som ni inte kommer få höra mig säga ofta. I vanliga fall klagar jag högljutt över manualer när jag ska montera IKEA-skit och annat men det här var något nytt - en fantastisk konstruktion! Smart uttänkt! Lättlästa instruktioner! Delar som passade perfekt i varandra! Förbluffande resultat! Svindyra var dom det var jävlarimig värt det!
 
När det gäller dagens prestationer ligger Theo i topp. Likt en ninja lyckades han tyst dra ut en köksstol och i löndom tog han sig via den upp på köksbordet. Väl där bet han i nästan alla frukter i fruktskålen innan han slutligen tog en kiwi och stoppade den i ett tomt glas, sneaky!
Kian smög in på toaletten och hällde ut en halv flytande tvål på badrummsmattan, inte alls samma finess.
 
Nu har jag och Carolina kommit igång ordentligt med träning. Vi kör kondition eller styrka nästan varje dag och vi har slutat med sötsaker mitt i veckan. Hur länge håller det den här gången?
 
Dags för kvällsnöjet nr.one - tvättvikning!
 
Höres!
 
/Jon

Kommentarer
Postat av: Lilian

Hahah! Jag älskar er blogg!!!

2012-08-17 @ 04:35:30
URL: http://konstigalilian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0