Min snökoja!

Jag har egentligen inga behov av att jämföra storlek, jag är trygg i mig själv ändå. Men någon gång måste man frångå sina egna normer...så, hur stor har du?
Snökoja alltså!
Min är mustig!
 
Om det var rörigt igår så var det fullt kaos idag när barnen skulle börja leka med sina nya leksaker. Till en början gick det ganska lugnt till. Theo lekte med sin träjärnväg medans Kian ritade med kritor på sin svarta tavla. Sedan hoppade Kian med i järnvägsleken och alla hade trevligt...sedan gick det utför. Jag började stoppa batterier i sakerna som rör sig, lyser och låter och resten kan ni gissa...men jag berättar ändå.
Kian attackerade allt och alla med ett gevär som sköt mjuka skumskivor samtidigt som det lät illa.
Theo blev otålig när jag inte fick i batterier i hans lilla hund som skulle gå och skälla på en gång och började tjata om stajl (Gangnam style), jag tror jag hörde ordet stajl en bra bit över hundra gånger idag.
Theos hund, som han envisades med att kalla katt börjde gå och skälla medans jag fick avväpna Kian som gick bananas med sitt gevär.
Jag fick igång en bil som vände sig upp och ned när den kom till en vägg och började köra åt hållet den kom från, Kian jagade den med sin gamla bateridrivna motorcykel...med sirenerna på.
Theo försökte rida på sin stackars lilla hund...eller katt, den lät plågad.
Bilen, motorcykeln och Kian plöjde rakt igenom träjärnvägsstaden vi byggt upp, i efterhand kan jag erkänna att det var en taktisk miss att inte plocka undan den i ett tidigare skede.
Theo försökte rida på julbocken.
Jag bad barnen att  fridfullt sitta still och tänka på Jesusbarnet en stund, dom fattade inte vad jag menade.
Jag klädde på barnen och gick ut med dom.
 
Carolina fastnade med bilen för andra gången den här vintern. Men idag var hon inte ensam om att behöva skottas ut på stora vägen. Bil nummer två fick dessutom en härlig dusch av plogbilen där den stod med snö upp till regskylten. Jag är oerhört tacksam att jag tog mig tid att se det hända.
 
Avslutar dagens inlägg med att bli lite visuell.
 
Dansen kring granen var inte obligatorisk, därför körde Theo Gangnam style lite vid sidan av.
 
Pappa på madrassen, Kian på pappa - Fun for all!
 
Ser att datumen inte stämmer på korten, någon borde verkligen ta tag i det....
 
Hur går det med din snökoja Sara?
 
/Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0