Formidabel succéför nya skorna

Kom precis hem från min första träning i mina nya fina inomhusfotbollsskor, när jag tänker efter så var det min första träning någonsin med riktiga inomhus fotbollsdojjor. Trots att jag haft en lång, mindre lyckad kariär har jag aldrig ägt ett par skor som vart ämnade för futsal (inomhusfotoll) utan klarat mig på vanliga gympadojjor eller till och med löparskor dom senaste tillfällena. Men idag tog jag ett steg i rätt riktning och snörade på mig mina tokrea-dojjor. Och vilken succé det blev! Vi delade upp oss på tre lag och körde vinnaren står kvar, jag gjorde mitt lags samtliga mål och jag kan helt ärligt för första gången i min fotbollskariär säga att jag var mitt lags bästa spelare!
Tyvärr sa det mer om mitt lag än om mig...vi lyckades nämligen bara vinna en match, däremot förlorade vi desto mer...ca 9-10 matcher. Och dom där samtliga målen jag nämnde var bara tre stycken. Vi fick iaf beröm efteråt för att vi kämpade på och inte hängde med huvudet. Det är ju alltid något, om man är åtta år eller så...nu var det bara tragiskt.

Tyvärr berättade coach att han börjat tröttna på den dåliga uppslutningen och det bristfälliga engagemanget, vill det sig illa så blir det ingen seniorfotboll alls i Marieberg. Tråkigt, men jag känner att jag ställt upp alldeles för mycket i förhållande till hur mycket jag spelat tidigare...jag kommer inte att vara den som räddar upp det här genom att leta nya spelare. Provspel i G-hyttan nästa vecka måntro?

Det drar ihop sig till melodifestival igen och jag brukar vara måttligt intresserad fram till finalen som jag följer med lika stort engagemang varje år. Men i år blir det andra bullar, för nu ska ju Sean Banan vara med i första deltävlingen. Sean Banan! Det är ju hur stort som helst, han är ju kung! Hoppas bara att låten iaf är lite bra så att det är motiverat att rösta. Tänk om den är i klass med hans formidabla jul-låt...det skulle kunna bära långt.

Det är kul med barn för det mesta. Man får gränslös uppskattning och kärlek, man får en ursäkt att se på tecknad film och leka med trolldeg. Tyvärr kan man numera också få sin mobiltelefon gömd av en unge som glömmer bort vart han gömt den 10 minuter senare, tack för den Kian!


Ciao!


/Jon

Kommentarer
Postat av: Lilian

Jag är som du när det kommer till melodifestivalen. Finalen är det som gäller!

Och jag är som du när det gäller barn. Trolldeg 4-ever! Och jag är som du när det gäller barn som glömmer var dom gömt saker...

2012-02-03 @ 02:48:26
URL: http://konstigalilian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0