Magsjuka åt folket...

...eller bara åt Kian än så länge. Låg och vred mig på madrasserna på ovanvåningen då jag hörde det bekanta omissigenkännliga (finns det ordet?) ljudet av någon som bakar en pizza. Mycket riktigt Kian satt lugnt i sin säng med en härlig hög av lax, morötter och potatismos framför sig. Nallen hade också fått sin beskärda del:
-Pappa, vi måste tvätta Nallen!
-Ehh, ja...det är inte det enda som måste tvättas.
Sagt blev gjort! Lakan och bäddmadrass i tvätten, täcke och kudde ut på baksidan medans barn och nalle hamnade i duschen. Jag och Kian lade oss i den gästsäng som för tillfället gästspelar i vardagsrummet och kollade på Nicke Nyfiken, givetvis med hinken bredvid. Jag höll mig vaken eftersom jag kände på mig att Kian skulle strunta i hinken om han förblev obevakad ett ögonblick. Någon gång i mitten av andra vändan av Nicke Nyfiken så somnade Kian...och mina ögonlock blev tuuuunga, men jag kämpade på.
Tillslut höll det inte längre och jag blundade till, i samma stund hostade Kian till innan han "ropade på Ullrik"
-Uuuuuullrik!
-Hinken Kian, hiiiinken! ropade jag och lyckades slita upp den från golvet
Mina reflexer ledde till att dom sista dropparna hamnade rätt...tyvärr hamnade resten i sängen och på golvet...och på nallen.
Sängkläder ut på baksidan, barn och nalle in i duschen.
Plockade fram dom sista sängkläderna och jobbade hårt på att hålla mig vaken och fick resultat, Kian fattade galoppen och nästa lass hamnade i hinken.

Jag och Kian kämpade oss igenom natten och klockan fem fick jag slutligen krama kudden. Nu verkar Kian må bättre och förhoppningsvis är det hela över för hans del och förhoppningsvis klara vi andra oss även om Carolina nyss påpekade att magsjuka är ett bra sätt att gå ner i vikt.

På tal om att gå ned i vikt misslyckades jag kapitalt med det idag genom att be Carolina om en godispåse i samband med att hon skulle köpa glass åt Kian. Jag verkligen proppade i mig hela påsen och jag var nära att kasta upp trots att magsjuka inte tycks få fäste på mig.

Kian mådde bättre och under tiden Carolina var och handlade hann sockergrisen med att säga ordet glass ungefär 300 ggr.
-Pappa,köper mamma glass åt mig?
-Ja
-Köper mamma glass åt dig?
-Nej, men jag kanske kan få smaka av dig?
-Nä, det räcker inte till dig.
-Jo, men jag tror att mamma ska köpa en hel kartong med glass.
-Hmm..nää, jag tror inte på glass i kartong.
Och vi har ju religionsfrihet i Sverige så man får ju tro på eller inte tro på vad man vill.
(Jag tror på glass i kartong)

Gjorde en skaplig andra träning med Garphyttan idag trots att jag kände mig seg. Vem hade kunnat ana att lite sömn och mycket godis INTE fungerar som prestationshöjare?

Märker att det börjar bli kallt igen, jag trodde verkligen att vi skulle kunna få det avklarat utan naken trotsprotest i år men vi får se. (Någon som kommer ihåg den? fan vad det funkade!)


Ciao!

/Jon

Kommentarer
Postat av: Lilian

Glass i kartong! hahaha!!! Du gjorde min dag.



Förlåt. Man ska inte skratta åt andras sjukdomar. Nu är ju inte 'glas i kartong' någon sjukdom direkt (som många andra religioner. Yttrandefrihet minsann!) men det var ju sjukdomen som orsakade glassuget och som gjorde att du skrev det...



Hoppas att Kian kryar på sig! Och att Nallen känner sig återhämtad efter allt det omtumlande. Stackarn..

Stackars dig också för den delen. Illamående i sängen och över godiset. Livet är hårt i bland.

/L

2012-02-10 @ 03:52:12
URL: http://konstigalilian.blogg.se/
Postat av: Jon

Gött att veta!



Jodå, både Kian och Nallen låter hälsa att dom mår efter omständigheterna bra.



själv suger jag i mig varje uns av omtanke, spank you very much!

2012-02-11 @ 01:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0