Det var ju lite mer...

Jag tyckte i efterhand att gårdagens inlägg blev lite kort och det hade nog att göra med att jag glömde av mig lite. Önskar ibland att jag var lite mer geni och lite mindre tankspridd. Men, men...jag får jobba med det jag har.

Jag var ju och byggde mässa i Stockholm igår vilket som alltid är ett välkommet avbrott i vardagen. Nog för att hela Älvsjömässan fortfarande ser ut som skrutt när vi lämnade igår men det blir himmla snyggt när det är klart. Den här gången är det tänkt att jag och David ska få se hela härligheten i sin glans på torsdag. Det blev en lång dag som började redan klocka 05.30 och vi var inte tillbaka förns 20.15 men det var det värt...jag hann nämligen fjäska lite för chefen och upptäcka några låtar som jag missat. Blev på hemvägen ombedd att rota fram en skiva ur chefens CD-case och valde Dire Straits eftersom jag vet att han gillar dom, plus att jag kännde igen några bra klassiker. Cefen blev på mycket bra humör och gav mig en föreläsning om Dire Straits sound som var banbrytande på...något tal, jag upptäckte "The man´s to strong" och "Your latest trick".




Ofärdig monter

Väl tillbaka i örebro stannade jag på maxi för att köpa lite ersättning åt Theo när jag såg ett jättesött bilgarage med jättesöta småbilar, ordentligt nedsatt var det också. Med tanke på att jag vart borta en hel dag kände jag att en present var på sin plats.
Dessutom tyckte jag att Carolina var värd sovmorgon så jag arbetade ut en plan. Kian brukar vakna 05.45 och vilja kolla på film så jag laddade DVDn med nalle Puh. Tyvärr brukar han tröttna efter en halvtimme och väcka den barnansvarige föräldern. För att förhindra det ställde jag fram det nyinköpta bilgaraget...
klockan 05.40 väcktes jag av ett "Pappa...fiiiilm" så jag stapplade upp och sparkade igång filmen. Kian såg garaget och ville självklart öpnna det och leka med det så jag satte planen i verket. "Du får leka med garaget när filmen är slut". Genialt! Jag skulle få sova en timme och 20 minuter, gå upp och pussla ihop garaget innan jag skulle få skutta tillbaka till sängen och sova tills Kian tröttnade.

Hur korkad får man bli!?! Trots överflöd av IQ kunde jag inte räkna ut att Kian skulle stänga av TVn efter 10 minuter och sedan hämta mig och säga att filmen var slut? Backfired är bara förnamnet. Jag hade räknat med sovmorgonsrekord för barnansvarig men fick sitta och plocka ihop ett bilgarage klockan 05.50...härliga tider!

Är i hysterisk Wordfeud-form just nu, 22 raka segrar! Förvisso inkluderar det typ 5 segrar vardera mot Sara och Carolina som inte är topprankade, men även två segrar mot erkännt knepiga Annika K och en skön revansch mot min syster. Igår var det dock nära att köra ihop sig då Carolina höll på att ta en historisk seger. Förvisso finns det viktigare saker i Wordfeud än att vinna, nämligen att skriva snuskiga ord! Även om det ger fattigt med poäng. Jag fick in två riktiga homeruns i samma match mot Carolina och lyckades ändå gå om med sista bokstaven SWEET! IamFredis - alltid redo.

Fan, det fanns material till ett mycket bättre inlägg men jag fick inte riktigt ut det...nåja.


Har ni förresten sett reklamen för Burger Kings Hot texas whopper, där det står en cowboy och väntar tills någon beställer en hot texas. Sedan säger han Thats my job och styr upp den. Fanns det jobbet på riktigt skulle jag krypa naken genom Örebro för det...det är något visst med cowboys!

Ciao!

/Jon


Kommentarer
Postat av: Carolina

"I said to my self...what the fuck!" Jag har varit nära o vinna över dig i WF flera gånger nu, du har bara en jäkla tur i spel och jag har alltid otur o får mongo-bokstäver i slutet! JUST DE!! Ljug inte i "min" blogg :P



Haha, du är rolig som verkligen trodde Kian skulle ge dig sovmorgon :D



Puss

2012-01-17 @ 22:10:48
Postat av: Jon

Vi säger väl det gumman, du är himmla duktig! Puss på dig!



Förresten, när jag skriver att det är något visst med cowboys så menar jag det på ett väldigt manligt och icke-homoerotiskt sätt!

2012-01-17 @ 22:21:03
Postat av: Lilian

Jag älskar att ni konverserar via kommentarfältet!



Ps. Jon. Aftonbladet kommer tacka ja. Jag känner det på mig. Framför allt med din motivering. Jag är lite stolt att jag var med om din famous-resa från början så att säga. Snart komme du hänga med Blondin-Bella, Shulman (eller hur fanken han nu stavar) och alla stora medialirare. W O W!

2012-01-18 @ 06:17:11
URL: http://konstigalilian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0