Vad är det som händer?

Jag fick kämpa mig igenom jobbet idag. Halv fem körde jag igång så det är inte konstigt att man blir trött, men det går ändå tungt jämfört med för låt säga ett år sedan då jag kunde rada upp dagar då jag började runt fyra snåret. Kanske beror det lite på att Theo envisas med att vara hostig och störa min skönhetssömn, kanske har jag blivit äldre (Klart att jag blir äldre, jag menar att åldrandet inverkar på min prestationsförmåga).

Hur som haver hade jag ett besök på O´Learys inplanerat med Johan efter jobbet så glad i hågen puttrade jag hemmåt för att svida om. Plötsligt bestämmer sig superbilen (superful, superlångsam och superrostig) för att lägga av halvvägs hemma. Som om jag inte haft nog med oflyt på sistone. Jag var tvungen att ringa efter Carolina som fick hämta mig. Bensinmätaren är paj sedan den blev snodd, därför går jag på mätarställningen för att avgöra när det är dags att tanka. Det borde inte ha varit det som var felet men efersom det inte gick att utesluta drog vi och köpte en dunk. Jag var mer uppgiven än arg mär jag tänkte högt i bilen:
"Om inte h-vetet startar när jag häller i bensin, så kommer jag sparka in rutorna, putta ner den i diket och ringa försäkringsbolaget och säga att den blivit stulen"
"Vad ska det vara bra för?"
Sa Carro, som uppenbarligen tänkt på något som jag missat.
Då slog det mig med:
"Nä, det kanske inte hjälper när bilen bara är trafikförsäkrad"
Nåja, man kunde ju ha fått känt sig rätt korkad en extra gång om inte annat. Nu fick jag iof chansen att göra det ändå när det visade sig att jag fått bensinstopp och inget annat. Men aldrig har det gamla Kinesiska ordspråket "Bättre att känna sig korkad och slippa betala dyr reparation än tvärt om" känts mer passande.

Efter många om och men tog jag mig iaf till O´Learys och hade en himla trevlig "date" med min favorithombre, om än kanske med ett glas cola för mycket. Vi pratade om livet medans vi såg Örebro vända och vinna den allsvenska hockeymatchen mot Leksand. Konstigt hur jag sedan jag flyttade från dalarna fått allt starkare känslor för sådant som man förknippar med mitt födelselandskap. Som Leksand, IK Brage och falu rågrut...det krävdes en flytt för att jag skulle hitta min inre mas.
Jag lyckades även överyga Johan om att vi behöver göra en provträning med HC Örnen, jag saknar hockey så jag nästan dör.

Avslutar med dagens Kian, hämtad från när familjen plockade upp en frusen Jon efter vägen mot garphyttan:
"Men pappa! Har inte du varit på jobbet idag?"
-
Nix, jag säger bara att jag åker och jobbar men egentligen sitter jag och fryser i en bil vid vägkanten hela dagarna.

Ciao!


/Jon


Kommentarer
Postat av: Carolina

Det har nog med åldern att göra att man är så trött. Men du är inte ensam, jag är typ döende när Theo vaknar på nätterna. Hoppas för Guds skull att han kan börja sova ordentligt snart!



Haha superbilen...ja faktiskt! :P

Ahh det där gamla kinesiska ordspråket ja, det var längesen jag hörde ;D

Jag visste inte heller att du bara satt o tryckte i bilen hela dagarna, hehe....



Däremot kände jag på mig att det skulle bli ett roligt blogginlägg från dig! :D



Puss puss!!

2012-01-26 @ 03:14:08
Postat av: Lilian

Du det där med bensinmätaren ur funktion kan ställa till det riktigt ordentligt. Tro mig. Optimist-Lilian vet...



2012-01-26 @ 04:01:07
URL: http://konstigalilian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0