Söndagsdrinken kanske?

Igår var det en båda-barnen-vägrar-sova-kväll vilket ledde till att jag funderade över hur bra det egentligen är med pappaledighet. Men nu när söndagskvällen utvecklade sig till en ett-barn-somnade-i-tid-medans-det-andra-somnade-i-skaplig-tid-kväll känns det gött igen. Lägg därtill att jag diskat all disk, plockat undan alla prylar som barnen släpar fram och runt samt att alla facken i tvättstugan gapar tomma efter att jag kört tusen tvättmaskiner i helgen så känns det här med ledighet rätt fint.

Nu är det fanimej dags att göra något jag inte gjort på år och dar, någonting jag saknat att göra nämligen...INGENTING! Jag kanske bläddrar i sportbladets EM-bibel, jag kanske läser lite i Zlatan-boken, jag kanske slötittar på TV utan att stressvika en enorm tvätthög sammtidigt...jag kanske spelar lite XBOX. Vid närmare eftertanke har jag nog inte lirat box på över en månad och mer därtill. Här ska funderas...vad göra?

Jag kan skriva någonting medans jag tänker. Kian och Carolina slog Kians tidigare rekord på att se film på bio idag. I hela 60 minuter befann (jag hade skrivit "satt han still och kollade" om det var det han gjort) han sig i salongen medans "Pirater" visades på duken. Det tidigare rekordet på ca fem minuter från det att jag och Kian försökte se "Bilar 2" stod sig förvånansvärt nog alltså inte.

Nu vet jag! Jag ska ta mig en drink! En söndagsdrink tamejfan! Nu ska vi se...jag har fanta citron, jag har is och jag har lite vodka! Det får bli Zlatan-boken till det!

Skål på er!


/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0