Nu förstår jag!

Goda nyheter, goda nyheter!

Aftonbladet förgyllde min dag två gånger upp. I sommar är det Peace & Love-festivalen som gäller och som av en ren tillfällighet så presenterades min lilla köttbit Rihanna som en av huvudakterna idag. Eller är det en tillfällighet? Kan det vara så att hon såg mig långt upp på E-läktaren under hennes spelning i globen och har längtat tillbaka till Sverige (och mig) sedan dess? Nu har iaf jag och Carolina en riktig höjdare att se fram emot.

På tal om höjdare att se fram emot så såg jag en trailer på ett kommande spel i en av mina absoluta favoritspelserier idag. Assasins Creed III kommer att utspela sig under Amerikanska inbördeskriget med en ny hjälte, expansiva miljöer och med sköööön grafik - det finns inte på kartan att jag ska kunna bli besviken!

Ni förstår att jag var på bra humör på väg hem från jobbet, tyvärr han det inte hålla i sig så länge. Väl hemma frågade Carolina mig om det var klockan sex föräldramötet började. FÖRÄLDRAMÖTET! NEJ! Jag visste att jag glömt något! Varför är det alltid föräldramöte när jag ser fram emot en lugn och avslappnande hemmakväll? (Jag har gått på två föräldramöten i hela mitt liv). Snacka om pungspark...och inte på ett bra sätt.
Nåja, bara att pallra sig iväg.

Mötet började med 40 minuter pladder och gruppdiskussion om förskolans utformng och om deras nya arbetssätt med fler fria val för barnen. Svårt för mig som aldrig är på dagis och ser skillnader...men det är säkert till det bättre.
Sen fick man gå och prova på lite av dom aktiviteter som barnen erbjuds att välja mellan...och herregud vilken upplevelse! Vad kul det är på dagis! Jag förstår att Kian längtar dit! Jag kladdade fingerfärg, spelade XBOX (det är sant, dom har kinect...PÅ DAGIS!) , filurade på problem och tittade på experiment. Och nu fattar jag ÄNTLIGEN mig på min son...iaf lite. Han har en förkärlek för att stoppa ned precis ALLT i behållare med vatten, djur, äppelskal, knivar, u name it. Och jag har alltid trott att det bara vart sattyg...men det är ju experiment! Han testar ju om saker och ting flyter...som på dagis! Fantastiskt! Jag sprang hem och beställde två böcker med vardagsexperiment för yngre på raken, här ska experimenteras!
Sen måste vi förståss införskaffa kinect till min XBOX...för barnens utveckling, eller hur Carolina? ;)

Natti!

/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0