Sagostund

Äntligen har Kian blivit så pass stor att han vill lyssna på HELA sagor utan att avbryta när han ska lägga sig. Riktigt kul då jag föredrar att läsa exempelvis "Mästerkatten i stövlarna" från början till slut istället för att läsa dom två sidorna med bilder på en jätte och ett lejon om och om igen. Dessutom kan det ju hända att man lär sig något. Igår somnade Kian mitt i "Lilla sjöjungfrun" men den eftersom det var så spännande var jag tvungen att läsa klart. Föreställ er förvåningen när prinsen INTE styrde sitt skepp i magen på sjöhäxan och såg till att han och sjöjungfrun fick leva lyckliga forever after! Tydligen så går sjöjungfrun och dör i orginalet av den gamle pölsemannen H.C Andersen - vem hade anat det?

En annan sak som är bra just nu är att det strax är dags för fotbolls EM, vilket betyder att man kan läsa ALLT om Sveriges läger, uppladdningar, boende i Ukraina...rubbet. Jag är inte ironisk när jag berättar att jag älskar att läsa om att Zlatan valde racing på Gotland ring medans Kim lirade golf när spelarna fick välja aktivitet under EM-lägret. Vann gjorde dom idag också och det är ju alltid kul...det enda som stör mig är tröjorna som dom envisas med att bära! FULA!




Vad får man om man korsar H.C Andersen med Sveriges EM-tröjor?

Svaret: http://www.youtube.com/watch?v=7AT9fc1GgAc


Natti!

Kommentarer
Postat av: Lilian i USA

Du det där med att bli avbruten HELA TIDEN när man läser sagor suger!!!! Jäklar vad jag ska ge igen på ungarna här. När dom lärt sig läsa ska jag be dom läsa sagor till mig på skype och så ska jag avbryta avbryta avbryta! HA! Hämnden är ljuuuv!

2012-05-31 @ 05:58:27
URL: http://konstigalilian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0