Sista rycket

Fyra dagar kvar till det stora lugnet, friden på jorden a.k.a pappaledigheten. Den näst sista jobbveckans höjdpunkt var givetvis när revisorn skulle undersöka hur vi sköter inventeringen på bolaget - "Skriv ut en lista på dom artiklar ni inventerat som har mest värde"
Sagt blev gjort, överst på listan återfans ett gäng plädar designade av Mr.Kirchstieger himself...tråkigt nog för lagerpersonalen var merparten av saldot spårlöst försvunnet. Lyckligtvis återfanns pallen med plädarna välbehållna efter en halvtimmes sökande. Näst överst på listan återfanns bänkar designade av barfotafantomen himself, 40 st för att vara exakt. Underligt med tanke på att några sådanna aldrig någonsin äntrat mitt lager. Min kollega hade vart lite för rapp i fingrarna när han matat i siffrorna i burken och vips hade fyran som hörde hemma i talet fjorton på en rad hoppat ner och ställt sig framför talet noll på nästa rad och bildat nuffran fyrtio. Are you impressed? I'm impressed! Revisorn var väl kanske inte riktigt lika imponerad men efter att vi glänst på resterande punkter och därtil rättat denna siffermänniska i enkla ekvationer så blev vi i allafall godkända, gott så!
Något som också blev godkänt var revisorns mustach! Män i forna Sovjetunionen hade vart gröna av avund! När David sa innan att det var en söt tjej men att hon hade mustasch hade jag inte kunnat föreställa mig dess like. Jag fick bita mig i tungan för att ordet mustach inte skulle slinka in i varje mening. Vaxa!

Vi kom överens med Kumlingarna om att kolla på Eurovision tillsammans med dom och någon föreslog att vi skulle göra en helkväll av det hela med lite grillat och något glas vin. För personen ifråga betydde "helkväll" tydligen att köra Gustavsbergsbussen efter 2,5 glas vin och missa hela tillställningen. Hörde jag allergisk reaktion?...nåja, ingen nämnd ingen klämd.
Euphoria var så värdig vinnare man kan bli, och hela showen var bra även om jag störde mig på tre svenska puckon. Christer Björkmans grisflin från öra till öra varje gång Sverige fick en 12:a var vidrigt att se. Sara Dawn Finer körde sin töntiga karaktär från svenska melodifestivalen, IDIOT! Ingen utanför Svea rikes gränser fattade ett skit och ingen innanför tyckte att det var roligt, med undantag för komentatorerna då. Kommentatorn som förövrigt var sist med att förstå när saken var klar även i teorin: "Nu krävs det Att Ryssland bara får höga poäng samtigt som Sverige bara får dåliga poäng" Då ledde Sverige med över 80 pinnar och även om Ryssland bara plockat tolvor och Sverige nollat så hade det inte räckt. Han fortsatte i samma stil tills det var tre land kvar att redovisa sina poäng och någon berättade för honom i sin hörsnäcka vilken dumjävel han var! "Nu får jag reda på att det är klart, det finns ingen teoretisk chans att någon ska kunna gå om Sverige" - no shit, Sherlock!

Nu lär jag sova så jag orkar med sista rycket...FREEDOM!

/Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0